Draadloos netwerk onstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimshot

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2002
Weer even een draadloos netwerk-probleem... Ik ben de gelukkige bezitter van een Sitecom broadband home station met bijbehorende PCMCIA van beide 11Mbit, waarmee ik een verbinding heb gemaakt tussen een notebook en een desktop (beide XP Home). De notebook is draadloos de desktop gaat via een UTP vanuit de router.
De internetdeling en het gedeelde netwerk werken prima op de stabiliteit na. Met name de verbinding tussen de twee pc's valt veel te vaak weg. Het gevolg is dat beide pc elkaar in de netwerklocaties wel zien maar ik ze niet kan aanspreken. Er volgt dan vaak de welbekende foutmelding dat ik niet de juiste rechten heb.
Naar mijn mening staan de protocollen alle juist: TCP/IP voor internet en een IPX/SPX/Netbios-protocol voor het netwerk. De afstand tussen het home station en de notebook is tevens het probleem niet want ik zit er naast...
Wat kan ik doen om dit netwerk stabiel te krijgen???

Als ik het goed begrijp is er geen probleem met je internet verbinding, maar alleen kunnen de computers niet met elkaar communiceren.
Probeer eens om het netwerk opnieuw te installeren.

Mvg

Hoi,

Zijn er geen storende frequenties in de buurt?
Sterke magnetishe velden? (monitor of luidsprekers)
Al eens een ander kanaal geprobeert?

Grtzzz.

Ten eerste bedankt voor de supersnelle reacties!!
Ik heb inderdaad geen problemen met de verbionding met het internet of de verbinding tussen beide computers maarhet is instabiel. Er is zo regelmatig geen communicatie mogelijk dat er niet mee te werken valt.

Welke signalen kunnen erg storen op mijn netwerk en Funzip wat bedoel je met een ander kanaal??

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan