Draadloos netwerk op bedraad netwerk..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Ik wil graag naast het bestaande bedraade netwerk een draadloos netwerk voor ons (me vriendin en ik in een studentenkamer)
Het bestaande netwerk bestaat uit een modem/router van Zyxel en al deze poorten zijn al bezet. (deze ligt trouwens in de garage en wij zitten op zolder) Het enige wat we hebben is een Netwerkkabel van de router die de kamer binnen komt.

Kan ik aan die kabel een draadloze router zetten zodat alleen wij met 2 laptops en een Wii kunnen internet via dit draadloze netwerk?
Zo ja wat raden jullie dan aan voor router (max. budget ligt po 50 euro)

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen wat ik bedoel... zoniet vraag het dan maar wat je niet snapt..

ja, eender welke draadloze router zal deze taak volbrengen :thumb:

Het beste kun je dan een nieuwe router kopen die zowel bedraad als draadloos is. Je kunt ook een accesspoint kopen zodat je draadloos toegvoegd aan het bestaande netwerk.

Dit is soms wat lastiger in te stellen en aangezien het qua prijs niets uitmaakt kun je beter 1 apparaat kopen met alles erin.

Bijvoorbeeld een Linksys WRT54G is niet duur tussen de 40 en 50 euro en bijna overal wel te koop.
Deze is vrij bekend en doet wat hij moet doen.

Nog een tip als je een nieuwe router neemt en je hebt Kabel internet je na het aansluiten van de nieuwe router je even je kabelmodem uitzet (stekker uit het stopcontact voor 30 seconden) anders werkt internet vaak niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan