Draadloos netwerk op laptop werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaafffxxx

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Beste lui,

ik heb gisteren een tweedehands laptop gekocht en wel een Nec Versa p520. Hij werkt prima buiten het draadloos netwerk; in het raam "Draadloze netwerkverbinding" dat jullie vast allemaal kennen om met een laptop de wereld des draadloos internet te betreden detecteert hij wel de aanwezige netwerken, maar bij elke poging tot het gebruiken van het netwerk volgt het bericht:
"er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk worden gemaakt. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. Vernieuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer om opnieuw een verbinding te maken."

Het maakt geen verschil of er wel of niet een password op het netwerk zit, bij sommige waarvan ik het wachtwoord wist was het dus uiteraard ook hetzelfde verhaal.

Ik persoonlijk heb nul verstand van hardware en zou wat hulp appriciëren omdat de aanschaf des laptop voornamelijk voor internetdoeleinden is.

Bij voorbaat dank!

hoever zit je weg van de router die het signaal afgeeft zitten er muren tussen

Welkom op Helpmij.

Hoi.

Als ik zo internet nasnuffel na de specificaties van de NEC, dan kom ik uit op 802.11b draadloze netwerkadapter.

Probeer de settings in de router eens op 802.11b te zetten, grote kans namelijk dat deze op de nieuwe en snellere 802.11g staat.
Het kan zijn dat de NEC zich daarin verslikt.

Ps. verplaatst naar --> Draadloos Netwerk.

Hoe kom ik bij de settings in de router? En marcel, ik heb een paar keer langs een router gezeten en een paar keer met muren ertussen. Of onbekende, waarvan ik niet wist waar ze zaten.

Na wat, voor mijn doen intensieve compuarbeid kom ik erachter dat mijn draadloze netwerkverbinding zich verbindt via Intil PRO/Wireless LAN 2100 3B, mocht iemand daar wat mee kunnen (y)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

ondertussen is het me eenmaal gelukt om op het internet te komen na herhaalderlijk veel netwerken proberen. Echter dezelfde foutmelding wordt alsnog 9 / 10 maal getoond. Heeft iemand nog suggesties hoe ik dit ga oplossen? Helpt het aanschaffen van een nieuwe router für laptop of moet ik even windows opnieuw installeren?

De laatste 3 posts hadden beter in één post samengevat kunnen worden, maar ach;

Ik heb een aantal maal gehoord dat het zou helpen als ik de persoonlijke instellingen van de vorige gebruiker der mijner laptop zou verwijderen. Ik heb echter geen benul hoe ik dit doe, want volgens mij houdt dat niet in dat ik louter een andere gebruikersaccount maak en de zijne verwijder want dat heeft ook geen effect.

Tot op heden apprecieër ik in ieder geval elke vorm van tip of aanwijzing die me verder helpt.

Je weet niet hoe in de settings van de router te geraken?
Heb je een handleiding van de router? Geef anders eens het merk en type.

De router waar ik verbinding op probeer te maken heeft verder toch niets te maken met de draadloze (mis)capaciteiten van de laptop? Die dient namelijk ook op andere routers gebruikt te kunnen worden, maar dat is dus niet het geval. Momenteel ben ik alweer ver weg van de router waar ik het de afgelopen dagen over had, heb ondertussen nog geen medicijn voor mijn laptopziekte. ik heb bij de laptop overigens louter garantiepapieren van de harde schijf en het moederbord ontvangen. enige ideeën?

Als de laptop een ouder type kaartje bezit die alleen om kan gaan met de oudere 802.11b standaard, en de draadloze verbinding van de router staat op de nieuwe 802.11g standaard, kan dat problemen opleveren voor de verbinding.
Wat je kunt doen is de draadloze verbinding in de router op 800.11b zette, of op "Mixed" (indien ondersteund).
Kortom: het gebruik van verschillende protocollen kan gevolgen hebben voor de tot standkoming van de verbinding.

Lees meer.

Ik zou dus voor de zekerheid de instellingen even controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan