Draadloos netwerk op PC werkt, laptop niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoulja

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Wie kan mij over het volgende probleem wat vertellen. Ik heb me erg verdiept in de materie, maar ik zie nu door de bomen (uitgeprinte documenten) het bos niet meer.

Ik heb thuis een ADSL verbinding via een ethernet-modem. De modem heb ik aangesloten op een draadloze-router (Belkin). De gewone PC boven heb ik een draadloze zender/ontvanger (802.11b) via USB gegeven. Deze kon meteen gebruik maken van de draadloze internet verbinding. Mijn Laptop daarintegen, wil niet draadloos het internet op. Deze heb ik een draadloze netwerkkaart (PCMCIA ook 802.11b) gegeven. Hij ziet dat er een draadloos netwerk is en is er ook mee verbonden. De signaal sterkte is uitstekend. Maar als ik het internet op wil krijg ik de beroemde witte pagina.

Ik heb de laptop gebruikt voor het configureren van de router. Als ik de netwerkkabel van de router in de laptop stop kan ik wel internetten (met draad dus). Als ik die kabel eruit trek, dan valt de internet verbinding op de laptop weg. Wat doe ik verkeerd.

die router is voorzien van DHCP neem ik aan. zoja kijk ff op je laptop ook een default gateway krijgt van je router via je Acces point. zoniet? stel dan ff je gateway in

greetz,

Heb je wel de driver voor de pmcia kaart geinstalleerd.
Krijgt deze netwerkverbinding wel een ip adres.
Als je xp gebruikt:
start -> uitvoeren in het witte vak type je cmd daarna een enter.
nu kom je in een dos box hier typ je ipconfig en daarna een enter.
Kijk nu of je een ip adres hebt gekregen wat bijna hetzelfde is als je ip adres op je andere computer.

DHCP heeft ie en staat aan. drivers heb ik ook allen geïnstalleerd. Volgens mij heeft het ermee te maken dat ik de vaste netwerkkaart heb gebruikt om de router/modem te configureren. Want bij de vaste PC zonder andere netwerkkaart deed ie het meteen.

Er is een zogenaamde netwerkbrug op mijn laptop aanwezig die zowel de draadloze netwerkverbinding als de ethernetverbinding in zich heeft.

Als ik hier rechtsermuisknop geef en ik pas de IP instellingen aan waar geldt dit dan voor ? Voor de draadloze netwerkkaart of de ethernetkaart ??

Of denk ik verkeerd ?

Je kunt de vaste kaart ook uitschakelen, rechtermuisknop en dan eigenschappen.
Op mijn laptop ook met pmcia en vaste kaart heb ik gewoon de vaste kaart aanstaan.
Krijg jij wel een ip-adres op je pmcia kaart.
Zo nee dan kun je het volgende doen.
start -> uitvoeren dan type je weer cmd en geeft een enter. Nu kom je weer in een dosbox type daar
ipconfig /renew denk aan de spatie tussen de g en /
Dit werkt dus bij windows XP

Goede tip om de vaste kaart uit te schakelen. Dat ga ik zeker even proberen (zit nu nog op mijn werk).
Wat heeft die netwerkbrug ermee te maken ?

De netwerkbrug regelt de lan verbinding, grof verteld dan hoor.

ik heb de netwerkbrug verwijderd en de IP instellingen goed staan. Ik kan weer internetten. Volgend probleem is als volgt.

Als ik draadloos ben, dan kan ik wel met KAZAA het net op. Internet explorer daarintegen geeft die witte pagina weer. Als ik dan de netwerkkabel er weer in stop kan ik wel weer internetten. Hoe kan dat ?

Draadloos werkt kazaa wel, maar ik kan dus niet draadloos internetten ???

staat er toevallig bij je IE opties in het tabblad connecties een dial up verbinding? zo ja haal die is weg en kies voor Nooit verbinding kiezen.

greetz,

Het bleek dat ik bij mijn draadloze netwerkkaart het (primaire) DNs niet had opgegeven. A.d.h.v. de instellingen van de router heb ik alle gegevens achterhaald en deze toegepast op de TCP-/IP instellingen van mijn draadloze netwerkkaart. Het werkt nu al een trein.

Het blijft trouwens toch wel ingewikkeld om een draadloos netwerk in elkaar te zetten, maar het is te doen. Eenieder die hieraan nog moet beginnen : Succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan