Draadloos netwerk: Signaal is zeer laag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimvdm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Hallo iedereen,

ik heb net een Wireless Belkin ADSL Router gekocht (die staat beneden bij een pc) en een ontvanger(PCIcard) voor in men pc boven. (1 etage hoger)

Boven is het signaal zeer laag tot laag.
De afstand tussen de router en de pc boven is ongeveer 10 meter.

Weet iemand waar het probleem zit? Het signaal moet toch door het plafond kunnen hoop ik :)

Alvast bedankt!

Kijk in je gebruiksaanwijzing wat eventuele stoor-elementen zijn. Een plafond kan ook zeker een deel van het signaal wegnemen, maar ook andere aparatuur in de omgeving kan storing veroorzaken waardoor je minder signaal hebt!

Soms wil het wel eens helpen omde router even een stukje op te schuiven of de antenne in een andere stand te zetten. Als dat alles niet helpt kun je ook nog besluiten een externe antenne te kopen/ maken en die aan je router te zetten.

Geplaatst door Wimvdm
Hallo iedereen,

ik heb net een Wireless Belkin ADSL Router gekocht (die staat beneden bij een pc) en een ontvanger(PCIcard) voor in men pc boven. (1 etage hoger)

Boven is het signaal zeer laag tot laag.
De afstand tussen de router en de pc boven is ongeveer 10 meter.

Weet iemand waar het probleem zit? Het signaal moet toch door het plafond kunnen hoop ik :)

Alvast bedankt!

Aan de kwaliteit van belkin zal het niet liggen want die is mi goed.
Als je eens naast de Belkin start en de afstand groter maakt is er dan verschil ?
Zijn er verder nog stoorzenders in de buurt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan