Draadloos netwerk Sitecom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwart Licht

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Berichten
17
Beste,

Ik heb vandaag een router (Wireless 300N) en USB-stick (Wireless USB Adapter WL-302) van Sitecom gekocht. Omdat ik geen PCI-kaart had, heb ik dus zo'n Wifi USB-stick gekocht. Bij het installeren van dit draadloze netwerk stuit ik op een aantal problemen.

Ik krijg namelijk geen verbinding geïnstalleerd. Als ik op het knopje van de router en het knopje van de stick druk (netjes +/- 2 sec. zoals de handleiding voordraagt) dan wordt er geen verbinding gemaakt.

Ik had eerder vandaag ook een router van Sitecom gehaald (150N) maar dat signaal was veel te zwak, mijn internet was toen veel te traag. Doch had ik wel verbinding.

Waar ligt dit aan? Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Is het mogelijk dat door mijn woning het niet mogelijk is om een verbinding te maken (plafond)?

Grtz
 
Beste,

Ik heb vandaag een router (Wireless 300N) en USB-stick (Wireless USB Adapter WL-302) van Sitecom gekocht. Omdat ik geen PCI-kaart had, heb ik dus zo'n Wifi USB-stick gekocht. Bij het installeren van dit draadloze netwerk stuit ik op een aantal problemen.

Ik krijg namelijk geen verbinding geïnstalleerd. Als ik op het knopje van de router en het knopje van de stick druk (netjes +/- 2 sec. zoals de handleiding voordraagt) dan wordt er geen verbinding gemaakt.

Ik had eerder vandaag ook een router van Sitecom gehaald (150N) maar dat signaal was veel te zwak, mijn internet was toen veel te traag. Doch had ik wel verbinding.

Waar ligt dit aan? Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Is het mogelijk dat door mijn woning het niet mogelijk is om een verbinding te maken (plafond)?

Grtz

heb bjna heytzelfde probleem met deze route, ook van de week gekocht, alleen zonder stick want ik heb een netwerkkaart.
Ik zie allerlei draadloze netwerken, behalve de mijne ; met een andere laptop zie zie ik m'n netwerk wel en kan er gebruik van maken
p.s. ik heb er een livebox voor hangen.
 
Ik heb een Sitecom USB stick erin zitten en normaal nooit problemen mee alleen sinds 3 dagen terug valt me internet om de 2 minuten uit. Bij MSN geeft ie aan dat me IP Adres fout is. Laatst vond me virusscanner ook een trojan horse dus kan dit de boosdoener zijn die me IP naar de ***** heb geholpen. Zoja, wat kan ik hiertegen doen of moet ik me pc helemaal opnieuw installeren (wat ik niet zo zie zitten)? Heb wel alle instellingen op automatisch staan bij dat ip aanvraag dus daar ligt het niet aan.
 
Mijn probleem is in ieder geval opgelost. Alles werkt naar behoren..

Ik zal niet op 'vraag opgelost' klikken, zodat jouw vraag nog beantwoord kan woorden. Succes..
 
Ik heb sinds kort ook deze router in gebruik.
Meerdere wifi gebruikers en 1 geeft problemen.

De SSID was niet te vinden.
Door deze router in te stellen op 2.4Ghz B+G in plaats van de standaard 2.4 Ghz B+g+N kwam bij mij de 'oude' USB wireless tot leven.
De 'oude' USB wireless heeft blijkbaar ergens een probleem mee.
Een ouder B adapter in deze zelfde laptop heeft nergens moeite mee.
Of er nu voor B+G+N of B+G wordt gekozen, deze blijft in verbinding met de Sitecom.

Stel de sietcom eens in op 2.4GHz B+G en kijk wat er gebeurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan