Draadloos netwerk, steeds trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBJM1980

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Begin augustus heb ik thuis een draadloos netwerk aangelegd, we hebben 2 laptops op dat netwerk.
In het begin werkte alles prima, er was niks aan de hand. Maar de laatste weken hebben we problemen met het internet, pagina's worden niet direct meer geladen ( wel als je het 3a4 keer probeerd) en als ze dan vragen om je netwerkverbinding te controleren, is er niks aan de hand, ook afbeeldingen worden niet direct weergegeven ( ook dit gebeurd na 3 a 4 keer opnieuw ''refreshen'' wel)

Wij hebben internet via UPC, en een router van Cisco type WRT54G2 V1

Nu is onze mcafee beveiliging wel verlopen, heeft dit er iets mee te maken misschien.?

Wie kan mij helpen, alvast bedankt.!

Hoi,

ik zou inderdaad als eerste iets met je virusscanner doen. ikzelf gebruik een gratis virusscanner en heb daar goede ervaringen mee:

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

even downloaden, updaten en draaien...

daarnaast kan je denk ik even kijken hoe windows firewall ingesteld staat. mocht je avast gaan gebruiken, dan moet je windows firewall eigenlijk afstemmen op avast.

Ik heb al wel een gratis virusscanner geinstalleerd nml. Ad Aware

Zou ik dan alsnog wat aan moeten passen in mijn firewall.?

adaware is naar mijn mening ook een goede gratis virusscanner.

maar heb je nu mc-affee en ad-aware tegelijktijdig draaien? want meerdere virusscanners tegelijk (ook al is 1 niet up2date) laten draaien, dan heb je grote kans dat ze elkaar tegenwerken.

ik ga er even vanuit dat je kan checken of beide tegelijk draaien op de achtergrond..
dan zou ik mcaffee helemaal uit zetten, of de-installeren,
en dan moet je in ad-aware je firewall instellingen aan zetten. staan die aan, dan kan je ze van windows uitzetten.

Nou, ik heb het geprobeerd, en tot nu toe geen problemen meer.
:)
BEDANKT!!

Vanmiddag weer op het internet, en weer dezelfde problemen.! En dit terwijl het gisterenavond als een trein ging.

Webpagina's worden niet meteen weergegeven, wel na een paar keer opnieuw proberen, ditzelfde geldt voor het laden van afbeeldingen.

Ook heb ik wel eens de foutmelding gekregen: DNS server niet bereikbaar, ofzoiets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan