draadloos netwerk uitbreiden via draadloze switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
128
Kan ik mijn draadloze netwerk uitbreiden door op een plek waar slecht ontvangst is een nieuwe draadloze router neer te zetten en die als switch in te stellen. Ik weet dat het werkt door naar die nieuwe router een kabel te leggen en die als LAN aan te sluiten (en de router als Switcht in te stellen). Maar kan ik het signaal ook draadloos aanvoeren en vervolgens op de nieuwe plek draadloos verzenden?
 
Draadloze oplossing: ervoor moet je een repeater kopen. Alleen wordt dan de draadloze snelheid gehalveert
draadloze router: in feite betekend dat ee tweede WLAN opzetten. Dan kan je wel internetten, maar niet met andere computer in je netwerk praten.
 
Draadloze oplossing: ervoor moet je een repeater kopen. Alleen wordt dan de draadloze snelheid gehalveert
draadloze router: in feite betekend dat ee tweede WLAN opzetten. Dan kan je wel internetten, maar niet met andere computer in je netwerk praten.

Als je de draadloze router instelt als swithc (dhcp uitzetten) dan kan je toch wel met andere computers praten? Of geldt dat alleen bij een bedrade aansturing?
 
Zodra je DHCP gaat uitzetten dan moet je handmatig het ip adres enzovoort, instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan