Draadloos netwerk valt plotseling uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Purrel

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik heb een draadloze netwerkverbinding met de router. Ook zit er aan die router nog een pc (niet draadloos). Als ik mijn laptop opstart is er niets aan de hand, ik heb gewoon verbinding. Maar op een gegeven moment valt de netwerkverbinding weg en ik heb geen idee waarom. Mijn laptop kan dan geen enkel netwerk meer vinden, terwijl deze er normaal toch wel een stuk of 4 signaleert. Als ik de laptop opnieuw opstart is alles weer normaal. De pc daarentegen heeft totaal geen problemen. Iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik eraan kan doen?

Dus een probleem met je draadloze netwerkkaart in je laptop.

Dat kan het kaartje zelf zijn, óf het stuurprogramma.
Om erachter te komen déinstalleer je via het configuratiescherm de draadloze netwerkkaart (je hoeft hem dus niet écht uit je laptop te slopen :D
Na een herstart wordt hij weer gevonden en het stuurprogramma geïnstalleerd.
Werkt hij dan nog niet goed, dan weet je vrij zeker dat het inderdaad de hardware is.

Kijk even hier. Misschien de oplossing van je probleem.

Tijs.

Kijk even hier. Misschien de oplossing van je probleem.

Tijs.

Bedankt, ik had dit ondertussen al geprobeerd, maar deze vlieger ging voor mij helaas niet op.

Ik ga de netwerkkaart nu deinstalleren en dan kijken wat er gebeurd met de herinstallatie.

Wanneer je met Vista draait kun je proberen om IPv6 uit te zetten, volgens een kennis lost dat dit soort problemen op.

Ik heb maar eens gekeken of er toevallig ook nieuwe drivers voor mij netwerkkaart uit waren en jawel. Die heb ik geupdate en nu lijkt alles weer normaal te draaien, al lijkt het iets minder stabiel dan eerst. Eigenlijk had ik dit meteen al wel kunnen bedenken, maar ach iedereen ziet weleens iets over het hoofd... :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan