draadloos netwerk valt telkens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk ik heb windows xp en nu valt telkens mijn draadloze netwerkverbinding van mijn laptop weg. En dat terwijl er staat daat hij uitstekend ontvangst heeft. Telkens moet ik op het icoontje van de verbinding klikken en dan op verbinding 'maken' drukken. Weten jullie wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt.

Gr. Benjamin

probeer eens in je router een ander kanaal voor de draadloze verbinding

Heb je iets meer gegevens ?

Wat voor modem resp router heb je ?
Is het altijd al zo ?
Heb WEP/MAC ingesteld ?
Hoe was je eerste configuratie ?
Zijn er stoorzenders in de buurt ?

Het is moeilijk om zo eea te analyseren.

Volgens mij ligt het ergens aan de instellingen van de computer. Ik denk dat hij telkens gaat kijken welk netwerk hij gaat kiezen, ik heb nu ergens gelezen dat je bij taakbeheer in services de service 'wireless service configuration' moet stop zetten. Ik ben het nu aan het proberen, maar misschien weten jullie iets beters? Nogmaals bedankt.

Gr. Ikbenjamin

Het is een Zyair B-2000 . Ik zou niet weten wat er zou storen. Maar sinds ik die service stop heb gezet blijft de verbinding wel aan.

Gr. Benjamin

Zet dan even als eerste de wireless zero config uit.
Die zit in systeembeheer.

Vervolgens maak je met kabel verbinding met je modem/router en gebruik de client software
Stel daarna de WEP en MAC in en maak je kabel weer los.Verbinding zou nu stabiel moeten zijn.

Wat voor modem/router heb je ?

XP maakt bij draadloos menig verbinding " gek ".
Wireless Zero is een van de mogelijke stoorzenders.

Zou dit met sp2 niet beter worden? Ik ben het nu aan het installeren.

Gr. Benjamin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan