Draadloos netwerk valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Hallo, Als ik een gemist programma wil bekijken gaat dat ongeveer 15 minuten goed. Dan valt de draadloze netwerkverbinding weg. Als ik op herstellen druk gebeurt er niks. Ik kan dan ook niet normaal afsluiten maar moet dat met de aan/uit knop doen. Kan iemand mij helpen? Al bijvoorbaat dank. Liefs Tien

Bij apparaatbeheer stond geen vinkje.
Nu zag ik daar bij netwerkadapters nog iets staan: nVidia nForce networking controller en daar stond wel een vinkje. Moet dat ook weg?

Probeer ik het zo een poosje en kijken of ik dan de hele opname kan blijven afkijken. Een andere oplossing is er niet?

Het probleem blijft zich voordoen. Het is erg irritant. Nog oplossingen?

Hallo,
Ik heb een poos niks laten horen, maar nu ben ik er weer. Bij Dynabyte zeiden ze: even proberen met de kabel of dan probleem ook voordoet. Nou ik kabel aangesloten op de router. Toen kon ik 1 minuut iets zien en toen werd verbinding verbroken. Toen kabel rechtstreeks op modem aangesloten. Kon de hele uitzending kijken zonder onderbreking.
Ik weer naar Dynabyte. Zeiden ze dat de router kapot was. Ik nieuwe router gekocht en aangesloten. Met nieuwe router kon ik niet meer op internet. Dus ik maar weer oude router aangesloten. Nu kon ik weer op internet, maar gemist programma wordt weer na ong. 20 minuten afgesloten omdat internetverbinding weer weg is. Waarom kan ik bij nieuwe router niet op internet? Kan ik dus ook niet proberen of daar de internetverbinding na bepaalde tijd ook verbroken wordt. Grrrrrrrrrrrrrrrr.

Hele stomme vraag. Zet ik de computer pas aan als het modem en de router zijn aangesloten?

Grijze massa werkt toch nog beetje.
Ga het morgen proberen. Moet nu weg. Ik laat nog weten of het gelukt is.
Alvast bedankt.

Haaaaaaaaaa Tée,
Heb precies gedaan wat je zei. Enne... nu kon ik wel op internet. Vooruitgang (dacht ik), maar na 5 minuten viel programma gemist weer weg, maar nu bleef icoontje van draadloze netwerk in balk aangeven: signaal sterkte uitstekend, status verbonden. Denk zo, dan hoef ik niet opnieuw op te starten. Maar mooi niet. Ik kon niet op internet, moest weer opnieuw opstarten. Opnieuw geprobeerd en toen viel na 1 minuut de verbinding weg.
Toen heb ik oude router maar weer aangesloten. Kon wel op internet, maar nu valt programma gemist al meteen weg.
Kreeg gisteren nog een hint dat ik een instelling van de router op enable moest zetten ipv disable. Heb ik gedaan, maar toen viel programma gemist na 20 minuten weer uit. Dus ik ben nog net zover als voorheen. Ik heb het idee dat het niet aan de router ligt. Bij Dynabyte zeiden ze dat die kapot zou zijn. Lijkt er niet op. Heb je nog een idee? Kan het iets met Firewall instellingen te maken hebben?

Haaa Tée,
Ben ik weer. Ik woon in de buurt van Eindhoven, dus dat is wel ietsje te ver. Ik heb maar één pc aangesloten. Ik heb geen laptop.
Er is iets geks. Heb dus straks weer de oude router aangesloten en die viel dus meteen weg. Nou ben ik net een terrier en geef ik niet zo gauw op. Heb de pc nog maar weer eens een keer opgestart en uitzending gemist Voetbal International gestart en wat schetst mijn verbazing: zonder problemen helemaal afgespeeld. Dacht joepie. Toen ging ik nog een andere uitzending afspelen. Na 1 minuut was verbinding weer verbroken, maar bleef icoontje onderaan in de balk staan met verbonden en uitstekend. Heb ik stekkertje van de router er uit getrokken en weer erin en klikte weer op uitzending en heeee programma ging weer verder en ik hoefde niet opnieuw op te starten. Nu herinner ik me dat voor dat verbinding verbroken was afspelen ook wel eens haperde maar dan ging het vanzelf weer verder. Nu tijdens dat ik dit berichtje zit te typen valt verbinding weer weg.
Nu kreeg ik dit bericht te zien: Fout 3157. Het is niet gelukt deze digitaal beveiligde (DRM) media af te spelen. De licentie is verlopen. Probeer het opnieuw. Ik moet dan handmatig afsluiten en herstellenn werkt niet. Stond ergens bij die fout dat ik silverlight moest verwijderen. Heb ik gedaan, maar dan kan ik VI niet afkijken. Dus weer geinstalleerd.
Weer opnieuw opgestart; is nu aan het afspelen. Heeft 5 min. geduurd. Moet nu weer handmatig gaan afsluiten.
Wat ik zei van disable en enable had betrekking op de wireless usb adapter configureren. Dan zie je bij geavanceerd staan:
802.11d enable/disable
Beacon interval 100
PSP Xlink mode disable/enable
Wireless mode IEEE802.11b/g/n
Moet daar staan enable of disable?

Heb nu nog gekeken bij wireless settings:
Network ID(SSID) default
Hide SSID disable
Channel 5
Security Wep

Wep enable IEEE 64 bit shared key security.

Las nu ook nog dat WPA beter was dan WEP Is dat zo en zit die mogelijkheid ook op mijn E-tech router model WGRT04
S/N AMF05400371 Mac No 005018-3B3EC5 Input AC 12V/1A .
Heel evangelie.
Lieve groetjes,

Proost, Ga me maar lekker zitten maken met je pizza. Water loopt me uit de mond. Grrrrrrrrrrrrrr :o
Nee, mijn draadloze netwerk adapter 300N is een usb stick. Hoop dat ik het zo goed zeg. Ben maar een oude vrouw zonder verstand van computers hahahaha (beetje). Denk nog eens na.... weet zeker dat je dat kunt als het je werk is in Arnhem :D .
Kan natuurlijk nooit meer gemiste uitzending kijken, maar het heeft ooit gewerkt. Dat irriteert me.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Klopt UPC Getver. Laatst hebben ze iets gedaan met abonnement. Zou sneller worden. Daarna is het inderdaad veranderd. Zou dat kunnen?

Haaaaaaaa Tée, Heb gedaan wat je vroeg (was wel koud trouwens :p).
Weer VI gemist afgespeeld. En ik kon het niet geloven, maar zonder haperen de hele uitzending afgespeeld. Denk: Kassa.
Voor de voorzichtigheid een andere uitzending geprobeerd. Bleef 38 minuten goed gaan; toen hapering maar netwerk viel niet weg. Beetje met mijn muis over die balk gedaan en warempel, uitzending werd verder afgespeeld, zonder uitval van netwerk. Maar pret was van korte duur. Na 5 minuten viel netwerk weer helemaal weg. Moest weer met de hand afsluiten. :evil:

Heb je een idee wat er in de pc niet goed ingesteld kan zijn?

Haaaaaaaaaaaaa Tée,

Wat een leuk aanbod. Ik ga nu eerst eens UPC bellen. Die moeten maar eens kijken of het aan het modem ligt. Je hoort nog van me. Tot zover alvast bedankt. Tien.

Haaaaaaaaaa Té, Ben ik weer. Ben gisteren steeds bezig geweest zo erg dat ik niet meer in mijn pc kon :evil: . Maar is toch weer goed gekomen. UPC zegt dat het niet aan hun ligt. Maar......... Ik denk onderhand dat het aan RTL7 ligt. Als ik een programma van Ned1 terug wil kijken, wordt dat probleemloos afgespeeld. Zou het daar aan kunnen liggen? Mocht dat zo zijn, dan stop ik met zoeken. Dan maar niks terugkijken.
Groetjes,

Hoi,

Je redt het verder wel neem ik aan.
Aangezien je met mijn 'adviezen' verder niet veel kunt, en het privacygehalte - sorry daarvoor - nog al hoog werd, heb ik mijn berichten verwijderd.

Succes verder

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp. Was een leuke conversatie.
Moet ik dit onderwerp nu op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan