Draadloos netwerk via bedrading op bovenste verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

frederikgubbels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hallo, ik zit met de volgende vraag.

De situatie is de volgende. Wij hebben hier een draadloos thuisnetwerk op het gelijkvloers waarbij de ontvangst op de eerste verdieping niet goed is of gewoon slecht.
Nu is op elke kamer boven een aansluiting voorzien voor internet met draad. (verbinding tussen draadloze router en aansluitingen boven zijn ok).
Is het mogelijk om boven op een van de kamers iets te voorzien waarbij het draadloos signaal op de bovenste verdieping versterkt word, aangesloten op een utp-kastje? Zodat je daar gebruik kan maken van het draadloze systeem zodat je met de smartphone op internet kan?
De uitleg is miss moeilijk. Indien je het niet begrijpt, mag je het altijd vragen.
Hopelijk komt er een oplossing uit de bus

Bedankt.
Frederik

Je kan van elke kamer een hotspot maken, zoals je zelf aangeeft inderdaad een versterker van het signaal. Wat ik mij nu af vraag, welke modem/router gebruik je? Graag merk en type ;)

Zoiets heet een Range Extender en is in jou geval wel aan te raden al moet een goede router één verdieping makkelijk goed kunnen voorzien !!

@Terrarabo, dat is ook de reden dat ik vraag naar het merk en type van het modem/router. Want dit zou goed moeten kunnen werken inderdaad. Denk dat we dan eventjes afwachten op antwoord van frederik ;)

Hallo, het is een modem router van CBN type CH6541E

Deze werd geïnstalleerd door de belgische provider Telenet.
Het is inderdaad vreemd dat die niet rijkt tot op de eerste verdieping. Terwijl er in feite geen stalen balken geplaatst zijn die de mogelijke zending kunnen storen.

groetjes

Hm, ken ik niet maar weet wel dat deze combi's vaak geen beste sterkte hebben.
Lijkt mij dat je maar naar een Range Extender moet gaan kijken. Anders kan bedraad ook met een Homeplug eventueel !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan