draadloos netwerk via UPC nieuw modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Oud en achterhaald internet/tv/telefoon pakket vervangen door een eigentijdse variant.
Bevalt goed maar ik zit met een probleem...
Het nieuwe pakket geeft aan een downloadsnelheid van 120 Mb/s download
en de speedtest van UPC waardeert dit met een snelheid van 19.24 Mbps.
Hoe moet ik deze gegevens lezen en waarom kan UPC (en waarschijnlijk ook andere providers) dit niet duidelijker weergeven?
Alvast mijn dank :thumb:

Als je je draadlose netwerk gebruikt is 20 mbps zo een beetje de te verwachten limiet , over hoe je het moet lezen.... niet anders dan je zou verwachten, 20 mbps of 20 mb/s zou niet weten waarom dat niet duidelijk is?

Wat vind je er niet duidelijk aan dan?

Klopt helemaal.
Ik ben ook overgestapt naar upc.
En ik heb ook de nieuwe TC7200U van Technicolor.
Draadloos kom ik niet verder dan 18,5 Mbit/s.
Maar bedraad is het gigabit.
een bestand van 10 Gigabyte zet je nu over in 2 minuten.
Dat was eerst 20 minuten.

to namliam: ik snap niet waarom er twee schrijfwijzes nodig zijn...( 20 mbps of 20 mb/s zou niet weten waarom dat niet duidelijk is?, zeg jij). Een universele aanduiding moet toch genoeg zijn?

t/m p/s m/v het groote verschil waar IEDEREEN zich nog op verkijkt is GIGABIT vs GIGIBIT (of byte in het geval van drives) maar daar hoor je weinig of niemand (meer) over.
mbps mb/s wordt pas verwarrend als je gaat praten over mBps, of te wel Bytes ipv Bits er zijn ook nog wel websites die snelheid in Bytes meten ipv Bits, dan kom je bedraad dus (ook) maar tot 15 MB

Nou,nou zo kan hij wel weer.
1 byte is 8 bits
1 megabit is 128 kilobyte
100 megabit is 12800 kilobyte ofwel 12,8 megabyte.

Misschien dat de schrijfwijze verwarrend is : Megabit schrijf je als Mb en megabyte als MB, met twee hoofdletters.

Laatst bewerkt:
1 migabit is 125 kilobyte, maar daar gaat het niet om.... het gaat er om dat mensen in het algemeen het verschil niet kennen tussen b(its) vs B(ytes) en Megabyte vs Mebibyte

Dankzij jullie allen weet ik het nu uiteindelijk wel :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan