draadloos netwerk vraagje??

Status
Niet open voor verdere reacties.

spl-205

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
goedendag,

ik heb een vraag mbt een draadloos netwerk tussen een pc en een laptop. ik wil deze verbinding alleen gebruiken om mp3's via de laptop op mijn stereo af te spelen. de bestanden staan op de pc op een andere verdieping.

nu is mijn vraag of dit mogelijk is, of dat zo'n verbinding niet snel genoeg is?????

alvast bedankt roel

Dit is mogelijk ja, en ook snel genoeg. Maar ik snap alleen niet waarom het niet simpeler is om die bestanden gewoon even over te pompen naar je laptop. Is een veel goedkopere oplossing.

HET PROBLEEM IS DEZE,

De laptop heeft maar 6 gig capaciteit en mijn pc 80 gig.
en daar komt bij dat ik een snel wisselende verzameling mp3's bezit.

en niet te vergeten het is ook best leuk om vande zomer op het balkon te kunnen internetten:)

Ja ik snap je probleem. Dit is inderdaad met een draadloos netwerk goed op te lossen. Alleen het nadeel van draadloos netwerk is het bereik. Je hebt een accespoint of draadloze router, deze staat op je modem aangesloten. Als je veel muren hebt, wordt het signaal al snel zwakker. 1 verdieping kan hij nog wel overbruggen hoor, en op het balkon zal ook nog wel lukken, maar hoe verder je van het accespoint afzit, hoe zwakker het signaal dus wordt. Snelheid is iets minder dan een gewoon netwerk, namelijk 11 Mbit (sommige 22 Mbit) maar dit is genoeg om mp3 files vanaf je gewone pc af te kunnen spelen op je laptop.

tip;

maak een gedeelde schijf op de desktop. Zet gewoon de mp3tjes daarop.

je hebt dan een (bijv) H:\ schijf met de MP3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan