Draadloos netwerk werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdti

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik kan geen verbinding maken met ons draadloos netwerk. Onlangs konden ik en mijn huisgenoten geen verbinding krijgen met het draadloze netwerk, mijn huisgenoten kunnen nu wel weer verbinding krijgen, maar ik dus niet.
Het rare aan het geval is dat ik wel verbinding kan krijgen met een onbeveiligd draadloos netwerk van een van de buren hier.

Wanneer ik verbinding probeer te maken met "mijn netwerk"(dit is een beveiligd wpa2 netwerk) geeft het icoontje rechtsonder in mijn taakbalk aan dat het het netwerkadres aan het verkrijgen is(wat dus niet lukt). Wanneer ik op herstellen druk, geeft het aan dat mijn ip-adres niet vernieuwd kan worden. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Wanneer ik bij netwerkverbindingen kijk zie ik:
-draadloze netwerkverbinding, verbonden(met het onbeveiligde netwerk van de buren).
-1394 verbinding, verbonden
-lan-verbinding, netwerkkabel is niet aangesloten.

Ik heb de draadloze netwerk drivers al opnieuw geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet zoals het eerst deed.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Sjoerdti

Misschien een heel makkelijk antwoord .. maar als jij problemen hebt met je IP-adres,
probeer eens voor de gein je modem en/of router te resetten. Dat kan al veel uitmaken.

Óf je haalt de stekker een paar minuten uit het stopcontact, óf je drukt een daarvoor gemaakt knopje op de router aan, mits de router deze heeft. (Kan ook modem zijn)

Succes! :rolleyes:

En Welkom op Helpmij.nl! ;)

Misschien een heel makkelijk antwoord .. maar als jij problemen hebt met je IP-adres,
probeer eens voor de gein je modem en/of router te resetten. Dat kan al veel uitmaken.

Óf je haalt de stekker een paar minuten uit het stopcontact, óf je drukt een daarvoor gemaakt knopje op de router aan, mits de router deze heeft. (Kan ook modem zijn)

Succes! :rolleyes:

En Welkom op Helpmij.nl! ;)

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb dit al een paar gedaan, maar het helpt niet.
En bedankt voor je welkom!:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan