Draadloos netwerk werkt niet zoals het moet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
hey hey!

ik heb vandaag een draadloze router gekocht van het merk Sitecom. We 1 pc beneden staan en eentje op zolder en deze 2 moesten met elkaar worden verbonden.Beide draaien met Windows XP. In de pc op zolder hebben we een draadloze usb adapter die contact moet maken met de router.
Nadat we alle software van de apater hadden geinstalleerd hebben we beneden de router aangesloten en in eerste instantie werkte alles! Boven was er ook internet en beneden ook nog steeds!
Vervolgens was de laatste stap het configureren van de router. Dit heb ik gedaan zoals werd aangegeven in de handleiding. Vervolgens deed het internet het op beide computers niet meer. Wanneer ik de router er weer tussenuit haal is er wel gewoon weer internet op de pc beneden!

Wat kan het probleem zijn?

k heb ondertussen de router gereset. Na het resesetten waren de fabrieksinstellingen weer ingesteld en toen deed ineens internet het weer en boven ook. Ik vraag me nu dus af of ik weer opnieuw moet configuren of dat ik de instellingen gewoon zo moet laten als ze zijn, want dat ging de vorige keer dus ook niet goed!

ik zou het zo houden, want het internet werkt :)

greetz, ik hoop dat ik je geholpen heb

jep bedankt!

ik heb trouwens nog een vraagje!
Want ik heb die router vooral aangeschaft om de internetverbinding te kunnen delen, maar ik wil er ook wel graag bestanden mee delen. Maar hoe moet ik nou bestand van de ene naar de andere pc sturen?
ALs ik via de wizard Netwerk instellen een klein thuisnetwerk wil maken, vraagt wat op mijn computer van toepassing is. Dan kies ik voor: Deze computer maakt rechtstreeks verbinding met het internet. De andere computers in mijn netwerk maken via deze computer verbinding met internet.
Vervolgens zegt ie dan: Andere computers kunnen niet via deze computer verbinding maken met internet.

Laatst bewerkt:
Tgo..

ik doe dat via een externe hard disk maar er zijn wel mogelijkheden om dit rechtstreeks te doen, maar hoe, weet ik niet :confused: , ik ben geen expert hoor,

:)
greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan