Draadloos netwerk werkt wel maar op 1 laptop niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim_bommel15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe acer laptop gekocht en die werkt perfect. Nu werd ik vanavond gevraagd door mijn overbuurman of ik even naar zijn internetverbinding wou komen kijken.

Hij heeft zijn router in de garage staan waar hij zijn bedrijf heeft gevestigd. Ze hebben in totaal 3 laptops thuis en een pc. Het internet van de pc werkt perfect, van een maand oude Acer laptop ook, van een 3 maand oude Acer laptop ook maar bij de 3e bijna jaar oude laptop werkt de draadloze internetverbinding heel raar. De verbinding hapert doorlopend, het ene moment 5 blokjes en 10 seconden later maar 1 blokje en de internet snelheid wisselt van 56 mps naar 46 naar 24 en dan opeens weer 56. Daardoor werkt het internet heel langzaam. Nu is de enige reden die ik kan verzinnen dat de laptop veroudert is en dat er een oude netwerkkaart in zit maar dat hoort normaal gewoon te werken op elke router. De router is btw van belkin.

Nu heb ik mijn eigen laptop van 4 maanden oud ook even opgehaald en hij logt op het moment dat ik hem opstart prompt in en ik heb geen problemen met internet. Alles werkt dus goed behalve die ene verouderde laptop..

Kan iemand mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan