Draadloos netwerk windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul7

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Hallo,

Ik heb hier nog een windows XP computer, maar ik heb geen idee hoe ik bij windows XP met een draadloos netwerk kan verbinden. Zou iemand me dit kunnen uitleggen?

Mvg, Raoul

Hoi,

Zit er wel een draadloze netwerkkaart in die pc .... ??

dat is het idd, de pc is zo oud dat die dat niet heeft, niet aan gedacht.
dat verklaart ook waarom ik verschillende menu's voor deze instellingen niet kan zien.
bedankt voor de info

opgelost

Hoi,

Ja, dus zo'n netwerkkaartje kopen en klaar is Raoul.
Je hebt ze intern (PCI) en extern (USB).
Tip omdat hij 'zo oud' is: Let er wel op dat je pc usb 2.0 heeft. Als hij nog 1.1 heeft is de doorvoorsnelheid voor internet te laag.

hmm ok, wij hebben internet van 40 mbit/s zou dit met 2.0 snel genoeg doorgevoerd kunnen worden? of kan ik deze pc dan toch beter met een LAN kabel verbinden?
Waar kan ik zien welke USB versie die pc heeft?

Mvg, Raoul

Je merkt het gauw genoeg. Steek een usb-stick in een poortje en kijk op je scherm.
Als er een melding komt met iets als 'Dit apparaat kan sneller werken' ..... etc. dan heb je 'trage' 1.1 usbpoorten.
Geen melding: OK.

Of bekabeld beter is ..... ? Het is in elk geval stabieler en sneller, maar afhankelijk natuurlijk wat je allemaal moet uitfrieken om een kabel naar de plek van je pc te krijgen .....
Is dat te omslachtig, dan gewoon draadloos gaan.
Kijk wel of je een Wireless-N router hebt .... dan moet je ook een -N kaartje kopen voor de meest optimale verbinding.
Of je nou een Wireless-G router hebt of -N , je kunt zowel -G als -N kopen, maar bij een -N router is een -N kaartje natuurlijk het best.
Wellicht nog ietsje duurder maar zoveel maakt het niet uit. Dus ik zou altijd een wireless-N kopen, of dat nu PCI is, of USB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan