Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Situatie:

Er zijn in huis 2 pc's en 1 laptop. Ze staan alledrie op verschillende verdiepingen. graag zou ik deze computers op een draadloos netwerk willen hebben. Er komt een kabelverbinding (Multikabl,Quicknet). Ik denk dat ik dan nodig heb een Wireless Access Point LinkSys WAP. En voor iedere pc een wireless pci/usb kaart. Is dit voldoende? En ook wil ik weten of ze dan alledrie toegang tot internet kunnen hebben via die wap en dat er dan geen kabel bij nodig is en of een router functie of iets dergelijks. Ik hoop dat jullie er nog uitkomen.

is neit nodig, dit moet voldoende zijn, maar ik raad het niet aan! ik heb het ook gehad verdeelt over 2 verdiepingen, alleen werkte niet goed, nu wel!(ouderwetse kabeltjes):)

Waarom nu wel dan?

Is het zeker dat de wap aan iedere pc een ip adres hangt? Niet dat er een wap router nodig is.

Geplaatst door dvham
Waarom nu wel dan?

Met kabels..

en nu breng je me toch aan het twijfelen, volgens mij heb je voor internet verdeling een router nodig, en voor netwerk kan het met een wireless acces point

Kabeltjes zijn volgens mij toch zekerder.

Maar er kunnen geen kabels geplaatst worden.

Zodoende. ik heb een schets van hoe ik het wil. Ik wil graag weten of het zo kan.

vergeten! de bijlage

Bijlagen

• situatieschets.jpg
    situatieschets.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 46
Als je kiest voor een wireless, let dan op de veiligheid (inbreken). Daarnaast zul je nooit die snelheden halen als met een kabel.

Storingsgevoeligheid is groter.

nee ik zou het accespoint sowieso op 2de verdieping zetten!

ja inderdaad, weet je tenminste zeekr dat het goed is, en goedkoper!!! :)

Opgelet!! De prestaties van draadloze componenten is sterk afhankelijk van de omgeving. Onzichtbare metalen constructies in bijvoorbeeld de muren kunnen zorgen voor storing waardoor het bereik drastisch afneemt. RouterShop/NetwerkShop geeft geen garanties over de prestaties van draadloze componenten.

Zie ook op http://www.wifishop.nl/ voor uitgebreide informatie over draadloos apparatuur!!

dus het bereik word groter, dus ook het kans op afgetapt worden .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan