draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans-Peter

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
72
Ik heb een draadloos netwerk geinstalleerd. Sitcom wireless home station met een merkloze draadloze netwerkkaart. Op zich werk dit uitstekend. De verbinding valt echter tegen. De twee computer staan 5 meter uit elkaar en de verbinding is maar 25% . Er zitten wel drie muren en een cv-ketel tussen, en de computers staan in het souterrain van het huis. Nu wil ik een derde pc aansluiten die 2 verdiepingen hoger staat, maar vrees dat ik geen verbinding krijg. ZXijn hier speciale netwerkkaartjes voor met een groter bereik, of heeft iemand tips om het bereik te vergroten?
 
Beetje spelen met de richting van de antennes doet al wonderen, maar echt heel veel winst zul je niet krijgen. Vooral met een paar muren en obstakels heb je al snel dat het berijk slecht wordt.
 
Dat heb ik gemerkt ja. Ik heb de router ook al boven op een plant gezet tegen het plafond aan. Dit help maar het is nog niet geweldig. Ik heb in de tussentuimte tussen de twee kamers een cv ketel staan. Ik krijg ook de indruk dat deze de verbinding in de weg staat.
 
Volgens mij heeft de cv geen invloed omdat het signaal daar als het ware omheen gaat volgens mij. Wat kan helpen is de router in de tussenruimte te zetten als dat kan.

succes;)
 
Veel beton, steen en metaal kan veel signaal wegnemen.
 
Hoi,

Ik deel Wanadoo Cable Premium tussen 3 desktops en een laptop.
Ik heb 3 maal een wireless USB adapter en 1 maal een wireless notebookcard aangeschaft. Op een desktop draait ME en op de rest XP.
Ik woon in een een gezinswoning met betonnen vloeren maar ik heb geen enkel verbindings probleem.Ik kan ook met mijn laptop naar de buren lopen met behoud van signaal.
Grootste afstand tussen 2 PC's is ca 12m (2 betonnen vloeren); signaal ca 50%.
Dit met gewone netwerkkaarten.
Wil je grotere afstanden overbruggen dan moet je met accesspoints (noem het een tussenversterker) of speciale antennes gaan werken.

Grtzzz.
 
Ik heb nog wat verder geprobeerd de ontvangst te verbeteren. Wat blijkt: Ik had de ontvanger op een plank tegen de muur staan. Op de plank erboven stond een dikke archiefdoos. Deze doos weggehaald en de verbinding werd 20% beter. Ik heb ook de indruk dat je de ontvanger het best midden in de kamer kan plaatsen. Het lijkt mij nu een kwestie van veder uitproberen.
 
Ik heb de pci kaart vervangen door een usb wireless netwerkkaart. Wat blijkt: Door het hele huis 100% bereik De usb-kaart is van E-tech, en is maar € 8 duurder. Weg met die pci-kaart dus, en veel eenvoudig te plaatsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan