Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjapo

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
IK heb sinds een maand een draadloos netwerk. De sitecomrouter staat beneden en ik zit op zolder en dat gaat prima. Nu zit er bij mij in de straat iemand die dit ook heeft en dat pakt mijn ontvanger ook op. Het gevolg is dat hij daar regelmatig(aantal keer per uur) naar overschakeld. Echter is dit signaal zo zwak dat de verbinding wordt verbroken. Is hier iets aan te doen?
Want bij online gamen wordt mijn verbinding continu verbroken. Alvast bedankt

Tja, je zou dan je eigen signaal moeten versterken.
Maar volgens mij is dat niet mogelijk.

Optie is om een geleiding in huis te hebben, die je eigen signaal geleid. In feite een soort lange antenne, maar ja waar heb je dan een draadloos systeem voor?

Mogelijk kun je een andere frequentie kiezen om je signaal over te versturen. Kijk eens in de handleiding.

Geplaatst door sigma
Tja, je zou dan je eigen signaal moeten versterken.
Maar volgens mij is dat niet mogelijk.

Optie is om een geleiding in huis te hebben, die je eigen signaal geleid. In feite een soort lange antenne, maar ja waar heb je dan een draadloos systeem voor?

Mogelijk kun je een andere frequentie kiezen om je signaal over te versturen. Kijk eens in de handleiding.

Bedankt voor de reactie! Alleen mijn signaal is al heel goed en dat van hem zeer laag tot niets. Maar omdat draadloos de toekomst heeft zou je toch zeggen dat je dit op een of andere manier kunt afschermen. De handleiding zegt hier niets over. Groeten, Jaap

Ik begrijp dat je absoluut niet op zijn netwerk wilt zitten maar op je eigen acces point.

Bij de eigenschappen van je draadloze verbindingen in winXP kun je bij tabblad draadloze verbindingen een voorkeurs netwerk instellen. Stel hier je eigen netwerk in en verwijder eventueel die andere. Tevens is het aan te raden dat je gebruikt maakt van WEP-Key om je verbinding te beveiligen anders kan hij via jou acces point ook op jou netwerk komen.

-----------------------------
succes :thumb: :thumb:

Alternatief voor WEP is MAC filtering

Als alterntief voor WEP keys kan je ook gebruik maken van de optie MAC filtering. Iedere netwerk kaart heeft een MAC adres. Als jullie dat beiden toepassen dan kan je ook niet aanloggen op elkaars netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan