Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Berichten
242
Hoi,

Ik heb een nieuwe vaste computer aangeschaft. Nu wil ik mijn gegevens van op mijn laptop overdragen naar de nieuwe computer via een draadloos netwerk.

In mijn laptop heb ik een draadloze netwerk van Belkin en in de nieuwe computer is een draadloze kaart standaard bijgeleverd.
De computernaam van beide PC's is dezelfde, nl. Werkgroup. Ik heb de harde schijf (c:) van beide computers op delen gezet, er staat een handje onder.

De draadloze netwerkverbinding op de nieuwe computer is ingeschakeld en de draadloze kaart in mijn laptop heeft ook verbinding.
Toch zie ik bij "mijn netwerklocaties" de andere computer niet staan!!

Beide computers werken met windows xp home edition. Ik heb ook een draadloze ADSL router van Topcom.
Het is niet mijn bedoeling mijn internetverbindig met elkaar te delen. ik wil gewoon mijn oude bestanden van op de laptop op mijn nieuwe computer plaatsen.

Wie kan mij helpen? Ontbreekt er iets nog of doe ik iets fout?

alvast bedankt!
 
Wat zijn de ipadressen van beide pc's?
 
Geplaatst door Tibau
Hoi,

Ik heb een nieuwe vaste computer aangeschaft. Nu wil ik mijn gegevens van op mijn laptop overdragen naar de nieuwe computer via een draadloos netwerk.

In mijn laptop heb ik een draadloze netwerk van Belkin en in de nieuwe computer is een draadloze kaart standaard bijgeleverd.
De computernaam van beide PC's is dezelfde, nl. Werkgroup. Ik heb de harde schijf (c:) van beide computers op delen gezet, er staat een handje onder.

De draadloze netwerkverbinding op de nieuwe computer is ingeschakeld en de draadloze kaart in mijn laptop heeft ook verbinding.
Toch zie ik bij "mijn netwerklocaties" de andere computer niet staan!!

Beide computers werken met windows xp home edition. Ik heb ook een draadloze ADSL router van Topcom.
Het is niet mijn bedoeling mijn internetverbindig met elkaar te delen. ik wil gewoon mijn oude bestanden van op de laptop op mijn nieuwe computer plaatsen.

Wie kan mij helpen? Ontbreekt er iets nog of doe ik iets fout?

alvast bedankt!



Klein detail... misschien dat je het ook zo bedoelt maar:

Naam van de computers moeten verschillend zijn.
Werkgroep naam "werkgroep" is wel goed. maar de naam van de computers zou ik veranderen naar bv. laptop en desktop oid
 
Geplaatst door robbie32




Klein detail... misschien dat je het ook zo bedoelt maar:

Naam van de computers moeten verschillend zijn.
Werkgroep naam "werkgroep" is wel goed. maar de naam van de computers zou ik veranderen naar bv. laptop en desktop oid

Ik heb het inderdaad op de werkgroep naam, die staan beide op WERKGROUP.
Hoe kan ik de IP-nummers nakijken??
 
Start, uitvoeren en dan cmd intypen en op OK drukken.

In het dosboxje typ je in ipconfig en je drukt op enter
 
Geplaatst door m@rio
Start, uitvoeren en dan cmd intypen en op OK drukken.

In het dosboxje typ je in ipconfig en je drukt op enter

Nieuwe computer zie ik staan:
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding
IP adres: 192.168.1.2

Laptop:
Ethernet-adapter LAN-verbinding 3 (veronderstel ik draadloze kaart)
IP adres: 0.0.0.0
Ik krijg daar ook een systeemfout: er is een IP-adresconflict met een ander systeem op het netwerk gevonden.

Moet deze IP's misschien dezelfde zijn?? Hoe pas ik die dan aan op mijn laptop?
 
IPadressen dienen niet gelijk te zijn.

Je kunt het aanpassen. Start, instellingen netwerk en inbel verbindingen en dan rechtsklikken op je LAN en kiezen voor eigenschappen. Daarna kun je dubbelklikken op Internet Protocol en daar kun je het aanpassen
 
De IP adressen zijn niet gelijk.
als ik ze gelijk zet krijg ik ook op de andere computer dat er een IP adres conflict is.

Ik heb de ene gezet op 192.168.1.2 en de andere op 192.1681.3 maar probleem is nog altijd hetzelfde!
 
Je werkt met een router zeg je?

Waarom zet je de ipadressen niet op automatisch
 
Ik had een soortgelijk probleem.
Let ook even op de DHCP instelling. Veel routers geven dynamische IP adressen, aan beide kanten hierop instellen. dat geeft in elk geval aanzienlijk meer veiligheid bij internet verbindingen.
Verder heeft WXP kennelijk moeite met het herkennen van netwerkverbindingen. zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=154783
en vooral ook
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=257
Daar winsockfix.zip downloaden, en draaien op die computers.
Kennelijk raakt die zooi zo nu en dan in de war.

Bij mij werkt het nu.
 
Het is gelukt nu, alleszins bedankt voor de hulp!!!
Ik heb wel nog een vraagje:
Beide toestellen staan in dezelfde ruimte, ook de router. Toch is het signaal met de hoofdcomputer zeer slecht en valt de verbinding tijdens het overzetten regelmatig uit.

Weet je daar iets meer over?
Ben alleszins al tevreden dat het werkt!!
 
WLAN

Die WLAN's werken met zeer hoge frequenties en dus korte golflengtes. Die gaan rechtdoor, buigen nauwelijks.
Stenen muren en waterdragende zaken zoals gebladerte, vooral bij regen, dempen.
Nog erger is geleidend spul zoals metalen of gewapend beton.
Kijk dus of er rond de antennes soortgelijke belemmeringen zitten.
Bij mij werkt het tot een meter of 15 à 20, afhankelijk hoeveel muren ertussen zitten.

Wat ik trouwens niet snap is waarom je niet eenvoudig een draadje gebruikt als je toch in hetzelfde hok zit. 10 keer zo snel, geen storing en niet af te luisteren.
 
Dan snap ik echt niet waarom die frequentie bij mij zo laag ligt!!
Stenen muren en dergerlijke kunnen niet dempen want alles bevindt zich indezelfde ruimte.
 
Als de client te dicht bij het AP staat dan kan het zijn dat het signaal slecht is. Heeft te maken met de manier waarop het signaal verzonden wordt, zie het als het oog van een orkaan.... (niet helamaal juist maar ik moest toch iets verzinnen...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan