draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb mijn adsl aansluiting via een wirelessrouter van sitecom (Multi-Functional Wireless Broadband NAT Router (R1.96h3) )lopen zodat ik met mijn laptop ook kan internetten. Nu is dat gelukt alleen ben ik nog niet zeker over de beveiliging.
ik heb het password veranderend en Enable IEEE 128 bit Shared Key security aangezet. Nu moet ik echter elke keer als ik mijn laptop aanzet die key intypen.
is het mogelijk het eenvoudiger te doen?
Is dit voldoende/juiste beveiliging?

verder wil ik de computers bestanden en printers laten delen. Ik heb geen idee hoe ik dat installeer, is dit eenvoudig?

Geplaatst door jamba
verder wil ik de computers bestanden en printers laten delen. Ik heb geen idee hoe ik dat installeer, is dit eenvoudig?
Zie deze link
Hierbij de aantekening, dat er op dit moment in dit Forum een discussie gaande is v.w.b. het gelijk stellen v.d. werkgroepnamen van beide computers, de stappen 1 t/m 3. Dit is niet per sé noodzakelijk omdat men veelal al in dezelfde subnetmask zit, maar je kunt dat voor de zekerheid wel doen. En verder is de behandeling van domeinen(je moet je dan aanmelden) en eventueel werken met VPN in de beschrijving achterwege gelaten. Als je de stappen 1 t/m 14 opvolgt, dan is jouw vraag hiermee beantwoord.

@EDIT Je hoeft niet naar bovengenoemde link te gaan, ik plaats de stappen hieronder wel:

Ga als volgt te werk:

1) Rechtsklik 'Deze computer'
('Deze computer' vind je op het het bureaublad of via Start)
2) Klik op Eigenschappen.
3) Klik op het tabblad Computernaam.

Via bovenstaande 3 stappen vergelijk je de naam v.d. Werkgroep van beide pc's. Wanneer ze niet dezelfde naam hebben, dan kun je dit middels de knop Wijzigen veranderen. Normaliter is de naam v.d. werkgroep al standaard: werkgroep

4) Dubbelklik 'Deze computer'
5) Rechtsklik op 'Lokaal station' (je hardeschijf)
(Dit is je hardeschijf)
6) Klik op 'Delen en beveiliging'
7) Klik op het tabblad 'Delen'
8) Het middelste vierkantje(van deze map een gedeelde netwerkmap maken) moet geselecteerd zijn.
9) Klik op OK

Herhaal de stappen 4 t/m 9 op de andere computer

10) Rechtsklik op het pc-icoontje(rechtsonder v.h. beeldscherm) van je verbinding.
11) Klik op Status.
12) Klik op Eigenschappen.
13) Selecteer de 2 vierkantjes.
(Client voor Microsoft-netwerken en bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken)
14 Klik op OK en Sluiten.

Herhaal de stappen 10 t/m 14 voor de andere pc.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Het installeren van de router en dan vervolgens met de laptop draadloos aanloggen lukt me niet. Er ging eerst iets mis met de beveiliging. Vervolgens lukte het me helemaal niet meer aan te loggen. Uiteindelijk gaf de desktop ook aan dat er problemen waren om een netwerkverbinding te maken. Ik heb de router tussen het adsl modem en de desktop uitgehaald en nu kan ik weer internetten (met m'n desktop uiteraard). Kan iemand me hierbij helpen of is er een goede handleiding voor leken voor het aanleggen van een draaadloos netwerkje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan