draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

LindaTe

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Hopelijk kan iemand mij helpen met een draadloze verbinding. Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een laptop en een router. Via een kabel heb ik internet, maar via de router lukt het me niet.

De pc geeft wel aan, dat er een draadloze netwerkverbinding is, maar ik kan geen gebruik maken van internet. Ik kan wel pingen naar de router, maar ik kan niet in de router komen om daar het e.e.a. in te stellen.

Het merk van de router is Conceptronic wireless router type C54BRS4.

Alvast bedankt.

Als je het ip nummer van de router weet, kun je dat toch in de adresbalk van je explorer typen en dan de instellingen aanpassen?

Hoe heb je het aangesloten?

Je hebt toch eerst de modem, dan de router en dan de laptop aangesloten op de verbinding?

draadloos

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb de router gereset en nu kan ik er wel weer in. Daarna heb ik UPC gebeld om te vragen wat ik erin moet zetten. Volgens hun moest ik alleen het mac adres erin zetten.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar het werkt nog niet.

Nu weet ik niet welke instellingen ik nog meer moet wijzigen. Heb jij een idee ?

Ik heb ook chello en een router.

Ga naar http://chello.upc.nl/

volg de instructies en kijk wat er dan gebeurd!!

Je moet namelijk het ip adres van de router bij UPC aanmelden en niet het ip adres van chello.

Als het niet lukt, laat het even weten!!

Succes

Hier ben ik weer. Ik heb geprobeert wat je hebt verteld, maar het is niet gelukt.

Via de router kan ik dus niet op internet komen. Dit heb ik dus gedaan met de vaste aansluiting en ben naar de site gegaan. De gegevens ingevoerd en toen alles weer opnieuw opgestart. Toen heb ik de router aangesloten op de modem, maar helaas dat werkt niet.

Heb ik het verkeerd als ik zeg, dat de router in eerste instantie moet zij aangesloten op de modem. Anders herkent chello de router toch niet ? Maar zoals ik in het begin al vertelde, krijg ik dan geen internetverbinding en dan kan ik ook niet naar de chello site.

Moet ik misschien iets wijzigen in de instellingen van de router?

Als je in de router instellingen kunt komen, wordt je ip adres dan weergegeven op het scherm van de router?

Heb je de netwerkkaart van de router in je pc zitten en geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Het is niet nodig om de kaart te installeren aangezien deze laptop al voorbereid is.

Het ip adres wordt weergegeven op het scherm van de router.

Je hebt Chello internet, dus je moet het ip adres clonen....dit kun je doen in de instellingen van de router.

Het is voor mij ook lastig om verder informatie te geven, aangezien ik niet kan zien hoe je alles hebt aangesloten en wat de router aangeeft, sorry.

Het is zeker lastig om via een bericht aan te geven wat er mis zou kunnen zijn.

Maar ik zal het ip adres klonen. Als dat niet lukt dan neem ik kontakt op met de leverancier van de router. Misschien dat zij mij verder kunnen helpen.

Bedankt voor je tijd en tips.

Had je graag willen helpen om het probleem op te lossen, maar zou zo zelf ook niet meer weten wat je zou kunnen proberen!!

Succes, hoop dat je het snel voor elkaar krijgt!!

Nog steeds niet gevonden

Sinds een paar weken ben ik bezig om de draadloze router werkend te krijgen. Hopelijk is er iemand die mij daarmee kan helpen.

Ik heb een Chelloverbinding van UPC. Ik heb ze gebeld en ze vertelden mij, dat de router zichtbaar was bij hun en dat die goed ingesteld stond.

Volgens hun ligt het aan mijn netwerkinstellingen. Weet iemand wat ik hier zou moeten veranderen ?

Heb je de handleiding stap voor stap doorlopen?

Je zult de instellingen moeten doen met een vaste aansluiting.
Dan kun je op de router inloggen.
Nu de instellingen invoeren.
Ook het macadres van je draadloze kaart invoeren.

Computer afsluiten, router van stroom af, modem van stoom af.
Twee minuten wachten.
Modem voeding inpluggen, twee minuten wachten, voeding van router inpluggen en na een minuut de computer aanzetten.

Nu bij de draadloze pc/laptop controleren of de gegevens voor de netwerkverbinding goed staan.

Handleidingen zijn niet altijd even makkelijk te volgen of onduidelijk.

Duurde bij mij twee dagen voor alles werkte.
En op de ene comp kan ik niet met netscape inloggen, moet persé met IE.

:cool:

Chello zet het mac adres van 1 pc die is aangesloten op de kabel vast. Dus als je een andere pc op die kabel aansluit ( of router) werkt het niet. Mijn ervaring is dat je UPC moet bellen of ze het modem weer vrij willen geven omdat je er een andere pc aan wil hangen.

Dan kom je in het inlog scherm , zeg maar op de UPC gateway , daar log je in met je codes en dan kan je het internet weer op.

er zijn dus 3 mogelijk heden, of je vraagt aan upc of het mogelijk is er een router aan te hangen zo ja , vraag of ze het modem vrij geven . Alles moet wel werken dan want je moet met een pc natuurlijk weer inloggen en die krijgt een ip adres van de router. ( dhcp) aanzetten als je meer pc's wil aansluiten.

2: de router zo instellen dat het alleen een doorgeefluik is , maar dan kan je er maar 1 pc op aansluiten.

3. Het mac adres " spoofen" dus kopeeren in je router, dit is niet iets wat voor een beginner is.
wegelegd. Hier zijn wel handleidingen over te vinden.

Groeten Marcel

Hartelijk bedankt voor de antwoorden. Ik ga ermee aan de slag. Ik laat zeker nog van iets van me horen .

:D :D :D :D :D

HET IS GELUKT. Ik heb de router gereset en opnieuw geconfigureerd en nu kan ik wel draadloos het internet op.

Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan