Draadloos Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

xamirz

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Ik wil graag tussen mn pc en laptop een draadloos verbinding maken.
ik heb een wireless pci card in mn pc en een daarloosnetwerk kaart in mn laptop.
wat ik nu dus wil, is gewoon verbinding maken tussen die 2, zonder een router...
ik heb gelezen over ad hoc techniek en ook toegepast maar het lukt mij niet om de computers door elkaar te vinden....

weet mischien een van slimme mensen onder julliee
:(

Adhoc

Je zit idd op het goede spoor.
Je moet de AdHoc methode gebruiken, mits dit door beide draadloze netwerkapparaten wordt ondersteund.

Kies de eigenschappen van je netwerkadapter (in Hardware van systeemeigenschappen of via de eigenschappen van het netwerk).

Kijk of er in de lijst de modus adhoc voorkomt en kies deze om te gebruiken.
Aangezien je geen router hiermee gebruikt, moet je zelf zorgen voor ip-adressen.

Stel pc1 bijv. in met 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0

pc2 met 192.168.0.2, subnet 255.255.255.0

In de eigenschappen van Deze Computer, gevolgd door tabblad Computernaam, kies je een unieke naam voor je pc's (allebei een ander), maar de werkgroep naam moet hetzelfde zijn!

Zorg hierna ervoor dat je firewalls toestaan elkaar te zien, tijdelijk uitschakelen kan ook.

Als het goed is, moet je elkaar nu kunnen zien!
Succes! :thumb:

vergeten...

Je moet ook de functie Bestands- en Printerdeling inschakelen; anders kun je geen gegevens uitwisselen.

Dit doe je ook in de eigenschappen van je netwerkadapter in het netwerklocaties, kies je de knop installeren, service, Bestands- en printerindeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan