Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekolonist

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Ik probeer mijn draadloos netwerk weer werkend te maken, deze is na formateren eraf gegaan en probeer het nu opnieuw in te stellen.

Ik heb een router van KPN plus bellen.(als jullie het merk nodig hebben kan ik het even zoeken)

Ik heb een draadloze kaart van SMC en heb het programma wat daarbij hoort geinstalleerd.
Bij het zoeken naar draadloze netwerken vind die 2 netwerken.
Ik klik dan ons netwerk aan maar hij maakt er geen verbinding mee, het logo van SMC blijft rood en de computer geeft niet aan dat er verbinding is.

Hoe krijg ik contact met mijn router, zodat ik verder kan gaan met installeren?

Alvast bedankt:thumb:

Gebruik windows XP:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaatst naar "Draadloos netwerk".

Welk type experiabox heb je?
1.Als het goed is moet je ook nog een wpa- of wep-sleutel invoeren die zitten namelijk standaard in de experiabox. Als je nog geen sleutel hebt ingevoerd moet dat zeker eerst. Die staat ook op de speedtouch experiabox, bij de siemens op een brief van kpn.
2.De zwarte speedtouch780 of de wit-grijze siemensSX551?
3.Komt de netwerknaam die je op je scherm ziet overeen met de SSID die op de experiabox staat: "speedtouchxxxxxx" of "SX551xxxxxx" of "SX552xxxxxx"?
4.Heb je al een harde reset á 15 seconden gedaan op de experiabox?
5.Als je naar start>uitvoeren gaat en daar intoetst "cmd" [ok] en dan in het zwarte scherm intoetst "ipconfig" [enter] wat staat er dan bij "ipadres" en "standaard gateway"?

1. Die kan ik gewoon bij SMC invoeren die code?

2. Grijze

3. Ja die klopt.

4. Zal ik nu gaan doen :thumb:

5. Komt er niks te staan..

Kijk even de kaart ook WAP ondersteunt,installeer je drivers van de clientsoftware en zet eventuele firewalls uit.Kijk ook even op welk kanaal je zit want dit moet ook wel eens gewijzigd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan