draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

cimbomm

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2004
ik heb net een draadloos netwerk aangelegd op een pc en een laptop. draadloos netwerk is ook beveiligd en nu wil met mijn laptop op internet. maar ik kan niet op omdat mijn draadloos netwerk beveiligd is. weet iemand de oplossing? moet ij iets op laptop wijzigen ofzo??

Je hebt waarschijnlijk een wep of wpa key op je router ingesteld, diezelfde key moet je natuurlijk ook op je laptop invoeren, anders heeft beveiligen geen nut:o

ok maar waar moet ij die key invoeren? kun je dat effe zeggen?

Het zou zich vanzelf moeten uitwijzen, op het moment dat je verbinding wilt maken met een beveiligd netwerk zal hij jou de mogelijkheid geven om deze key in te vullen.

Het zou zich vanzelf moeten uitwijzen, op het moment dat je verbinding wilt maken met een beveiligd netwerk zal hij jou de mogelijkheid geven om deze key in te vullen.

Niet als de SSID-broadcast ook is uitgeschakeld.

Dan moet je handmatig de netwerknaam, kanaal en wachtwoord invoeren.

Dat doe je in de opties van de draadloze netwerkkaart die je gebruikt voor je laptop. Kijk die dus ff na.

Niet als de SSID-broadcast ook is uitgeschakeld.

Dan moet je handmatig de netwerknaam, kanaal en wachtwoord invoeren.

Dat doe je in de opties van de draadloze netwerkkaart die je gebruikt voor je laptop. Kijk die dus ff na.

Heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden, de broadcast van de netwerknaam staat bij mij ook uitgeschakeld.

o ja ik heb een pc en en een laptop. bij instellingen van router heb ik maar ik een keer MAC adres ingevuld. is dat goed of niet??. dus op pc heb ik al netwerk en ik moet nu ook op laptop toegang krijgen op netwerk. het probleem is dat ik mijn netwerk beveiligd heb.

o ja ik heb een pc en en een laptop. bij instellingen van router heb ik maar ik een keer MAC adres ingevuld. is dat goed of niet??. dus op pc heb ik al netwerk en ik moet nu ook op laptop toegang krijgen op netwerk. het probleem is dat ik mijn netwerk beveiligd heb.

Ja dat is goed

En voor de rest moet je handmatig ip, subnet, gateway en dns invullen.

Er zit documentatie bij je router. Hierin staat als het goed is duidelijk aangegeven hoe je het moet instellen en wat de eventuele functies inhouden.

Welk merk en type router heb je?

modemType: Zyxel Prestige 2602-D1A wireless..

1)Ik ben er nog steeds niet uitgekomen. ik heb wep-key ingevoerd op laptop maar wil niet lukken. ik krijg melding van netwerk beveiligd.moet je ook IP-adres enzo invoeren of gaat dat automatisch?? o ja en ik heb mac-adres maar 1 keer ingevoerd. Op de nieuwe laptop staat overigens windows vista. en ik heb bij de instellingen gekeken. ergens heb ik dit gevonden '' Hide SSID-Broadcast'' moet ik hier een kruisje invullen of hokje leeg laten?

2)misschien een domme vraag maar moet ik de modem altijd aan laten staan als mijn pc en laptop uitgeschakeld zijn?

3) welke key moet ik instellen in mijn router? Wep of wpa-psk , want ik heb alleen wep key ingesteld.

4) Hoe kom ik er achter of iemand gebruik maakt van mijn netwerk??

Laatst bewerkt:
modemType: Zyxel Prestige 2602-D1A wireless..

1)Ik ben er nog steeds niet uitgekomen. ik heb wep-key ingevoerd op laptop maar wil niet lukken. ik krijg melding van netwerk beveiligd.moet je ook IP-adres enzo invoeren of gaat dat automatisch?? o ja en ik heb mac-adres maar 1 keer ingevoerd. Op de nieuwe laptop staat overigens windows vista. en ik heb bij de instellingen gekeken. ergens heb ik dit gevonden '' Hide SSID-Broadcast'' moet ik hier een kruisje invullen of hokje leeg laten?

2)misschien een domme vraag maar moet ik de modem altijd aan laten staan als mijn pc en laptop uitgeschakeld zijn?

3) welke key moet ik instellen in mijn router? Wep of wpa-psk , want ik heb alleen wep key ingesteld.

4) Hoe kom ik er achter of iemand gebruik maakt van mijn netwerk??

Hier staat een handleiding voor jouw type modem:
http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=4794

En ja, de apparaten moeten altijd aan blijven staan, ook al staat de pc uit.

ok die heb ik al eerder gekeken alle stappen gevolgd behalve stap 28t/m 33 heb ik niet gedaan. is dat nodig???? en ik heb de mac-adres van moden ingevoerd niet van de ethernetkaart??

Laatst bewerkt:
ok die heb ik al eerder gekeken alle stappen gevolgd behalve stap 28t/m 33 heb ik niet gedaan. is dat nodig???? en ik heb de mac-adres van moden ingevoerd niet van de ethernetkaart??

Je moet het mac-adres invoeren van de stick, niet het modem.

Dat staat er duidelijk:

Middels MAC adres filtering kunt u aangeven op uw ADSL-modem welke computers gebruik mogen maken van uw draadloze verbinding. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het unieke adres van de netwerkkaart in de computer. Om ervoor te zorgen dat alleen uw computer toegang krijgt, dient u eerst het MAC adres te achterhalen van uw draadloze netwerkadapter in uw computer.

dus ik moet mac-adres van de ethernetkaart van de laptop invoeren en niet van de pc. begrijp ik het goed?

ik gebruik geen usb stick het was niet nodig. want laptop heb ik pas gekocht. en waar vind ik de mac-adres van ethernetkaart op laptop(windows vista)??

Laatst bewerkt door een moderator:
ik gebruik geen usb stick het was niet nodig. want laptop heb ik pas gekocht. en waar vind ik de mac-adres van ethernetkaart op laptop(windows vista)??

Start-Uitvoeren en daar intikken cmd. Dan in het volgende scherm ipconfig /all intikken gevolgd door enter natuurlijk.

Dan zie je veel info over je ethernetkaart, waaronder het mac-adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan