draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

animal94

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Ik heb een Wireless Nootboek Compac presario c700 uit Thailand mee genomen. Verder heb ik een linksys router wrt54g aansluit op een utp kabel van @etthome. Mijn Pc en deze Laptop werken prima met de kabel verbinding. Maar de laptop kan niet draadloos verbinding maken. In Thailand deed het prima met draadloos verbinding. Bij Dixons vertelde mij dat ik weer een wireless notebook adapter moet tussen plaatsen. Mijn vraag is kan ik op een of andere manier de gegevens van mijn draadloos nootboek veranderen, dat ik ze wireless kan ontvangen zonder die wireless adapter bij te kopen.( Wireless network connection van mijn nootboek : firewalled Atheros AR5006x ). Wie kan mij hierbij helpen.? alvast bedankt

In tegenstelling tot netstekkers, is voor WiFi een wereldwijde standaard, een Thaise, Chinese, Groenlandse of Hottentotse WiFi kaart moet hier dus ook gewoon functioneren.... Het probleem zit dus ergens in de instellingen van de router of de laptop...
Check of er geen [hotspot] proxy's zijn ingesteld, zet alle beveiliging van de router [even] uit, check de werkgroepnaam, check de firewall.... etc.

De gegevens die in de router zijn ingevoerd, die zijn van @etthome via hun automatisch ip-controleren systeem, ze worden automatisch aangepast toen ik de router aangemeld heb. Verder heb ik nog niets ingevuld betreft wireless of nootboek. Zou je nog meer details willen uitleggen, want ik heb hier verder helemaal geen verstand van. nogmaals bedankt

WiFi heeft niets met @home te maken... Het CP nummer dat je als klant van @home hebt gekregen moet je in de router zetten... en dan geeft @home je een IP adres... maar dat schijnt goed gelukt te zijn, want via utp kabel werkt het wel.... Verder moet je de router op DHCP zetten, maar ook de WiFi kaart in de Laptop moet op DHCP [automatisch een netwerkadres verkrijgen] staan, deze krijgt dan automatisch een IP adres van de router... Als je "zoeken naar netwerken" doet op dat notebook, vindt dat ding dan helemaal geen netwerken? Of ziet deze wel het netwerk maar kun je niet inloggen?

Ik kan wel internetten met laptop via een kabel die aan de router aan gesloten is, maar de wireless doet het niet. Waar kan ik wifi kaart van nootbook vinden om die aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan