Draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
hoi

Ik heb net mijn nieuwe wifi modem van Ziggo binnen. Er staat op dat het een modem en router in-een is. Hij doet het prima als ik hem via de kabel aansluit op mijn vaste pc. Ik heb al een wachtwoord voor het netwerk kunnen instellen, na de modem te hebben geactiveerd. Als ik echter op mijn laptop naar wifi verbindingen zoekt vindt hij er een hoop maar die van mij staat er niet bij. Weet iemand raad?

Uit een ander item bleek bij Ziggi de beveiligingssleutel niet op WPA2-PSK ingesteld te moeten zijn, maar op AES.
Kan je daar iets mee.

Specs volgens Ziggo:

Specificatie Wi-Fi modem

Geactiveerd geleverd (aan-/uitzetten draadloos internet is niet mogelijk)

Het kan zijn dat je SSID, dat is je netwerknaam, uit staat. Hij zend wqel uit, alleen dan onzichtbaar. Zoek in je router naar SSID en kijk of dat aan- of uitgevinkt staat...

Heb net vorige week ook een Ziggo modem gekregen.

Wifi staat standaard aan en is zichtbaar. SSID is Ziggoxxxxxx (laatste 6 karakters van het mac adres). In tegenstelling tot de berichten kun je wireless wel uitzetten. De ingebouwde DHCP server niet.

Reset het ding eens naar de default instellingen. Lukt het niet, bel dan even naar Ziggo. Zij kunnen prima helpen op afstand.

Op de laptop zie ik in de lijst inderdaad een Ziggoxxxxx code staan, alleen weet ik niet of hij van ons is of van de buren. Als ik probeer te verbinden zegt hij: Netwerkbeveiligingssleutels komen niet overeen.

@snijworst hoe zoek ik dat?

@RogerS als niks helpt zal ik wel even bellen.

Het is nu opgelost. Het was dus blijkbaar wel mijn router op de lijst, ik hoefde enkel op de knop op de router te drukken. Nu werkt hij naar behoren :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan