draadloos netwerkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

horjus

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Hallo Helpers,

Ik heb thuis een bekabeld netwerkje met twee computers (desktop en laptop,alletwee met windows XP pro) en casema kabel internet. Over een half jaar komt er waarschijnlijk nog een computer bij. Vanwege regelmatig intern verhuizen leek het me het beste om een draadloos netwerkje aan te schaffen.
Nu lees ik her en der diverse zaken 11 mbps en 54 mbps en routers en access point USB of inbouwkaarten.
Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan aanschaffen en misschien weet iemand ook nog een goed aanschafadres.

Met groet,

Horjus

Als het mogelijk is, probeer dan vaste insteekkaarten te nemen. Die losse draden bij de USB-poorten is ook niet alles.

Wanneer je alleen wil internetten en printen (via de pc waarop de printer is geïnstalleerd), kun je het beste de 11Mb-kaarten nemen. Deze zijn over het algemeen een stuk goedkoper. Ben je van plan om op termijn bestanden uit te wisselen tussen de pc's, dan is het beter om de snelle versie (54Mb) te nemen.

De goedkopere oplossingen zijn de kaarten en wireless lan-routers(gateways/access-points) van Sweex en Trust. Helaas zijn hier geen al te goede resultaten van te verwachten. Vaak storing of beperkte instelmogelijkheden. Beter is om iets meer geld uit te geven en dan de hardware van Linksys of Draytek te nemen. Deze zijn veel beter in te stellen en hebben ook intern betere chips.

Zie Tweakers.net voor een overzicht van beschikbare wireless routers.

Veel succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan