Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Brother MFC 820 cw (een draadloze netwerkprinter). Als accespoint gebruik ik de Siemens Gigaset SX551 WLAN DSL. Het volgende probleem doet zich voor. Na draadloze installatie van de printer op het draadloze netwerk wordt de printer herkend in het netwerk. Geen probleem, totdat gedurende langere tijd geen enkel werkstation contact heeft met de router. Indien vervolgens een werkstation weer contact krijgt met de router, wordt de printer niet meer herkent. De enige wijze waarop vervolgens de printer weer draaiende te krijgen is, is een koude start (electriciteit uit- en weer inschakelen). Het maakt niet uit of de printer gebruik maakt van een statisch- of een dynamisch ipadres. Probleem voorgelegd aan Brother. Na lang onderzoek komt men tot de conclusie dat het niet aan de printer ligt maar aan de router. KPN gebeld, maar die geeft geen ondersteuning voor dit probleem. Als de printer aan een "lijntje" hangt is er geen probleem. Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank.
Rennieboy
Rennieboy
Laatst bewerkt: