Draadloos netwerl beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lyrix

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
5
Hallo mensen,

Ik heb een draadloos netwerk geinstaleerd en het werkte in 1 keer en loopt super.
En dat baart me zorgen.
Ik heb namelijk niets hoeven instellen en alles ging automatisch...ip toewijzen staat ook op automatisch.
Stel nou dat mijn buurman ook een draadloze netwerk kaart heeft en even rond gaat zoeken en mijn acces point vind.... dan kan ie gewoon via mijn router mijn netwerk doorzoekken.

Ik heb in mijn router al zitten zoeken of je een bepaald paswoord in kan vullen dat als je bv verbinding met de router wil maken dat je een login en paswoord moet invullen.
Kan je ergens gebruikers aanmaken???
Is er een anderer manier om mensen buiten je netwerk te houden?

Het moet toch niet mogelijk zijn dat iedereen binnen een straal van 450 meter mee kan surfen op mijn router???

In de beschrijving van de router word verder niets vermeld over evt. beveiliging.


HELP!!!...


:confused:
 
wat voor merk router heb je? Welke OS heb je?
Ik heb een linksys setje en ik heb een netwerksleutel nodig om het netwerk te gebruiken. Ook heb ik ingesteld dat de router maar 2 ipadressen weggeeft.

Bovenstaande vragen zijn belangrijk.
 
Dat is nog eens snel reageren!!

Ik draai op alle computers win XP
Mijn router is van Sweex.


Daarachter hangt mijn alcatel modem voor de internetverbinding.

Hier vind je de gegevens van de router.
 

Bijlagen

  • lwae50.jpg
    lwae50.jpg
    2,8 KB · Weergaven: 29
Ik heb onlnags de router van mijn zwager ingesteld en weet zeker dat er instellingen te doen zijn als je inlogt op je router (denk 192.168.1.254)
dit stype staat niet meer op site van Sweex zet anders even type no. neer kan kunnen we meekijken.
 
Hey bedankt...
Ik ga dit vanavond gelijk proberen.
Deze handleiding zat overigens niet bij de router.
Er zat een heel klein dubbelzijdig papiertje bij.
Heette quick-start guide...
 
Frans gouden tip man...top!
Probleem is opgelost.
Zodra ik de sleutel in me router had ingevoerd kon ik er niet meer in.
Nadat ik de zelfde sleutel in me pc had ingesteld had ik weer acces.
TNX!! toppie!!!:thumb:
 
Lynx, graag gedaan heb zelf via helpmij ook veel bijgeleerd en je moet een bepaalde " interesse " hebben (sommigen noemen dit verslaafd zijn...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan