draadloos niet, met draad wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pien_the_cat

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2005
Hallo, veel berichten met soortgelijk probleem, maar antwoord heb ik niet kunnen vinden.

Wat is het probleem:
situatie:
pc met draad naar modem/router smc
laptop met belkin adaptor die het draadloos zou moeten doen.

Alles staat op automatisch IP adres verkrijgen. PC functioneert gewoon en draadloze netwerkkaart deed het ook altijd, tot vorige week :8-0:

Nu kan de laptop geen IP adres meer verkrijgen die correspondeert met router. (nu 169.254.etc) geef ik een vast IP op dan zegt ie dat ie het doet, maar krijg geen verbinding met Internet en andere mappen op het netwerk.

Heb al een touwtje gehangen tussen laptop en modem/router en dan doet ie het wel. Maar daarvoor heb ik geen wireless genomen.

Kan iemand mij uit de brand helpen, waarom hij dus geen IP wil geven of waarom hij het niet doet bij vast IP.

Heb zonelabs firewall aan, WinXP firewall uit (zet ik ze allemaal uit, verandert dat trouwens niets)

Alvast bedankt
Syl

Heb je vorige week instellingen veranderd in de router of niet.

heb wel instellinkjes veranderd ja, maar volgens mij ook weer teruggezet zoals ze stonden.

Niets in de wireless omgeving veranderd

heb modem/router pas en ben nog een beetje aan uitproberen. Soms is het net een rad van avontuur, dan wel verbinding dan niet, maar uiteindelijk komt het meestal wel goed. Behalve nu dus.

groet

Je kan wellicht nog even proberen om de router/modem te resetten, zodat je weer in de fabrieksinstellingen terecht komt. Pc's even opnieuw opstarten en ze moeten weer een geldig IP-adres krijgen.

Nog even een toevoeging:

Zou het kunnen liggen aan beveiliging van draadloos netwerk?

Ik heb hem WEP beveiligd, maar ik heb eigenlijk maar wat gedaan. De handleiding van SMC geeft niet echt een antwoord hoe je een en ander moet instellen.

Heb nu:
WEP beveiligd
64bit - static
met passphrase

groetjes
Syl

Als je de wep-key juist hebt ingegeven moet hij het gewoon doen. Heb je niet per ongeluk wpa of mac-adressfiltering ingeschakeld?
p.s. waarom heb je een statisch ip ingegeven? ik heb hier al 2 jaar alles draaien met dynamische ip's en de pc's/laptop en zelfs m'n pda krijgen altijd hetzelfde ip-adres.

Heb modem/router helemaal gereset en nu doet ie het. (maar voor hoelang????)

Heb gewoon met WEP beveiligd, dus niet per ongeluk WPA oid, want daar snap ik nog niet veel van.

Had statisch IP ingegeven omdat hij via DHCP dus geen goede IP wou geven.

Enfin, het draait nu met DHCP.

Bedankt!

PS: ik heb er inmiddels handigheid in gekregen met het resetten van modem/router, was namelijk niet eerste keer. Maar moet dit altijd?? Ik vind het namelijk niet handig dat bij het meest kleine probleem gelijk op die resetknop geramd moet worden. Het instellen van de router vind ik namelijk niet zo'n leuk klusje.

Ik zal je geruststellen.Een modem hoort gewoon 7 dagen 24 uur per dag zonder problemen te draaien.

En ja hoor... weer problemen :mad:

Gisteren deed alles het perfect totdat ik weer aan het klooien ben gegaan.

Situatie:
SMC adsl modem/router die met UTP kabel aan PC1 zit.
Laptop met Belkin Wireless netwerkadaptor

Omdat ik beneden geen signaal ontvang van modem/router is mij bij Mycom verteld dat ik dan nog een access point nodig heb die als bridge kan fungeren (???!!!)

Heb vandaag andere router geconfigureerd op laptop met UTP kabeltje
ASUS WL-500g
weet niet op welke mode die moet staan: home gateway, router of access point.

Daarna weer met hele spulletje naar boven om verder te kijken. Heb geprobeerd om weer draadloos naar SMC router te gaan, zodat ik in ieder geval op internet kan met laptop en nu kan hij dus weer niet het goede IP adres vinden. krijg weer iets van 169.254.xxx.xxx

Moet ik nu weer modem/router resetten?? Krijg er zo'n beetje een punthoofd van. En kan ook iemand mij vertellen hoe ik dan het 2e apparaat moet instellen zodat hij signaal naar beneden kan doorstralen??

Alvast bedankt,
groeten

Het feit dat je een ip adres krijgt in de range van 169.254 wil zeggen dat je van de dhcp server geen goed ip nummer krijgt om op internet te komen.

Je zou de Asus in moeten stellen als Acces Point en dan een ip nummer geven in de range van je smc.Verder de wireless zero binnen XP uitzetten (start/systeembeheer/services)
De hele configuratie moet je met aangesloten netwerkkabel doen.

Helaas snap ik er nog steeds weinig van:

ik heb nu op beide pc's de wireless zero uitgezet. Nog zonder resultaat. Of moet ik dan pc's eerst opnieuw opstarten? Op laptop stond wireless zero trouwens al uit.

nu de asus:
Heb asus als access point staan en heb nu keuze uit:
AP only
WDS (wireless distribution system)
Hybrid (vlgs boekje doet ie het dan als AP én wireless bridge)

Ik denk zelf dat WDS beste keuze is; maar dan...

In remote bridge list moet je dan het mac adress opgeven. Ik heb hier de WMAC van de smc ingevuld.

vervolgens kan ik op 2 punten een IP adres opgeven en ik weet niet waar ik dus de range van de smc kwijt moet. (ik wil namelijk ook nog bij de instellingen van de ASUS komen) Vanmiddag had ik ook al ergens de smc IP ingevuld en toen kon ik de ASUS dus weer gaan resetten omdat ik er niet bij kon en hij dus ook niets deed :-(
Wireless- RADIUS Setting
Server IP adress (moet ik hier nu iets zetten of niet, of is dit alleen voor de beveiliging??)

LAN IP Config
Get IP Automatically yes/no (staat nu op yes)
Ip Adress (IP van ASUS) moet ik hier IP van SMC invullen en maakt het dan nog uit welke?

Moet ik in de SMC ook nog iets wijzigen? Heb al boekje er al bijgepakt, maar is zo mogelijk nog onduidelijker als die van ASUS.

Alvast weer bedankt.

wie kan mij helpen???????

Heb nu voor tigste keer router gereset, maar mijn laptop wil maar geen goed IP adres krijgen/maken met DHCP.

Hoe los ik dit op???

groeten Syl

Pien_the_cat:ik verbaas mij er ook over dat niemand jou antwoord kan geven.Blijkbaar is het toch moeilijker voor de mensen dan ze denken of dachten ?

Pien_the_cat:

Hoe loopt het nu ? Al enige verbetering ?

Hai upsidaisy,

Het is uiteindelijk gelukt hoor. Ben er geloof ik ook achter waar het 'm nou uiteindelijk in zat:
DE WEP-encryptie. Die had ik blijkbaar toch niet goed staan, hoewel ik die ook al aan en uit had gezet. Bleef waarschijnlijk toch op een bepaalde instelling hangen.

Ik kan nu dus gewoon weer mijn netwerk benaderen. Hopen nu maar dat het blijft goedgaan.

maar zit nog steeds met het 2-router probleem om hem in bridge-mode te krijgen. Maar daar kom ik wel uit, hoop ik.

Stel anders de Asus in als Acces Point en geef het een ip nummer in de range van je smc.

Misschien dat dit werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan