Draadloos om de seconde unavailible

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikwev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2008
Hey Mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :love:

Ik ben Mike, uit Apeldoorn en heb een probleem.

Ik heb thuis een draadloos netwerk, dat werkt perfect!!! :thumb:
Ik heb een aantal pc's erop en een aantal laptops op het draadloos.

Nu gaan mijn broers het huis uit, en nemen de laptops mee, dus heb ik een ASUS gekocht voor mezelf, deze krijg ik echter niet op het draadloos netwerk.

De ASUS wisselt continu tussen 'wireless netwerk excellent' en 'wireless netwerk unavailible' dit is om de seconde.

Nu heb ik de computer na school mee genomen en hem daar op het draadloos geprobeert en dit lukte wél! :p Maar heb dus nogsteeds het probleem dat het thuis niet werkt.

Ik gebruik al een tijd een Asus WL-520G en in mijn oude pcs zit ook een netwerkkaartje daarvan, in me nieuwe Asus zit een ingebouwde netwerkkaart, maar die werkt wel, altans op school en niet bij mij thuis. :thumb:

Heeft iemand enig idee of hebben jullie meer informatie nodig?
Ik heb vrijwel geen idee meer.

Ik heb 'in' mijn router ook geen access control list ingesteld, dus het zou niet kunnen zijn dat hij de nieuwe laptop er gewoon uit gooit, lijkt mij.

Groeten Mike.

Oja, met een kabeltje in de computer werkt alles best haha.

Laatst bewerkt:
Werk je toevallig met Vista en probeer je contact te krijgen als je op de batterij van de laptop werkt, of zit altijd de stroomkabel erin?

Werk je toevallig met Vista en probeer je contact te krijgen als je op de batterij van de laptop werkt, of zit altijd de stroomkabel erin?

Stroomkabel zit erin, ook zonder werkt het niet haha.

Ik werk (gelukkig) met XP, hate vista :D

Ik werk (gelukkig) met XP, hate vista :D

Hier nog 1! :D

Maar helaas, dat is een bekend probleem nl. Voor nu kan ik ook alleen maar gissen naar de oplossing. Heb je al geprobeerd te verbinden terwijl de overige pc's op het netwerk uit staan/geen verbinding maken?

Hier nog 1! :D

Maar helaas, dat is een bekend probleem nl. Voor nu kan ik ook alleen maar gissen naar de oplossing. Heb je al geprobeerd te verbinden terwijl de overige pc's op het netwerk uit staan/geen verbinding maken?

Jeps geprobeert maar niet gelukt..

Het rare is dat die met deze instellingen wel op het draadloze netwerk van school kwam,
gissen gissen gissen, ik weet het niet meer! :shocked:

Zelfde probleem gehad in de volgende situatie:

UPC > Netgear router.
PC bekabeld; notebook draadloos.

Tijdelijk een extra notebook erbij draadloos .....
Werkte niet. Als ik met de extra notebook een draadloze verbinding wilde maken lukte dit 'even' maar viel de draadloze verbinding met de bestaande weg.
Maakte ik weer verbinding met de bestaande notebook, dan viel die van extra weer direct weg.

De enige oplossing was uiteindelijk de router te resetten en alles opnieuw in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan