draadloos op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesi25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Ik woon thuis en heb een pc die is verbonden via een draadloos netwerk. binnenkort ga ik verhuizen en heb dan nog "maar" 1 computer. is het ook mogelijk om daarop dan draadloos internet te krijgen, of kan dat alleen met een netwerk van meedere pc's?

Ook met 1 pc kun je draadloos.

Het hangt af wat je neemt als Internetverbinding. ADSL of Kabel.

Voor ADSL kun je vaak tijdens het aanvragen kiezen voor een Modem met draadloze functies. Dan krijg je 1 apparaat waarmee je in 1 keer klaar bent. Je kunt dan direct na aansluiten en instellen draadloos internetten.

Kies je voor Kabel dan is deze optie er niet en dien je zelf een draadloze Router te kopen waarmee je dus weer draadloze kunt internetten. De router sluit je dan aan op je kabelmodem. Je Pc maakt een verbinding met de router en deze stuurt alles verder door naar het kabelmodem.

Een router kun je ook gebruiken voor ADSL als erg geen mogelijkheid is om te kiezen voor een draadloze modem tijdens de aanvraag. Alleen is het was lastiger om alles in te stellen voor als je weinig ervaring hebt.

Een router kost gem. 50 euro voor bijvoorbeeld een Linksys WRT54G. Is al een wat oudere router maar is betrouwbaar/ veel ondersteuning voor te vinden en denk ik nog volop te krijgen.

Ik woon thuis en heb een pc die is verbonden via een draadloos netwerk. binnenkort ga ik verhuizen en heb dan nog "maar" 1 computer. is het ook mogelijk om daarop dan draadloos internet te krijgen, of kan dat alleen met een netwerk van meedere pc's?

Heb je op je nieuwe adres al internet (bijvoorbeeld omdat je in een studentenwoning gaat wonen, of anderszins)?
Zo ja, ga dan na wat voor internet-voorzieningen daar al zijn.

Moet je nog een internet abonnement nemen?
Dan kan je kiezen voor ADSL of 'Kabel-via-de-TV'

Is dat laatste Ziggo ..... ?
Die kampen met veel support-problemen, dus neem dan ADSL
Ook diverse ADSL-aanbieders (waaronder alle die onder KPN vallen) veroozaken momenteel veel problemen voor nieuwe aansluitingen.

Het is altijd mogelijk om draadloos te werken, ook al gaat het om één laptop of pc.
Maar hoe dan ook (in het verlengde van wat Mikeo aangeeft) wat de mogelijkheden zijn, is afhankelijk van het soort internet-abonnement dat je gaat afsluiten.

Laatst bewerkt:

Ik gebruik zelf al jaren Ziggo en kan die niet bevestigen. 99% van de tijd geen problemen en die er zijn worden snel opgelost. Ik ben wel met je eens sinds het Ziggo is geworden deze minder is geworden dan voorheen bij Multikabel. Maar slecht zijn ze zeker niet.

Elke provider heeft voor en nadelen maar dit is zeker geen conclusie om direct te zeggen dat je geen kabel moet nemen. Je bent ook niet altijd in de positie om ADSL te nemen als je te ver woont van een centrale. Ook is kabel vaak goedkoper tov ADSL en kabel heeft 1 groot voordeel je hoeft niets in te stellen. Voor iemand met weining ervaring ook weer een groot voordeel. Maar als je geen TV abbo neemt kan kabel wel weer lastig worden omdat je dat vaak als minimum moet afnemen. Daar moet je wel goed opletten.

Ik begrijp dat je het al waarschuwing bedoelt maar om direct te zeggen om iets niet te nemen geeft wel heel veel verwarring voor de vraagsteller.:thumb:

Er zijn altijd mensen die problemen hebben met een produkt en andere nooit. Gelukkig kun je bij de meeste providers een proefabbo nemen van 2 maanden die je kunt altijd kijken hoe een provider werkt. Test in die tijd ook eens de helpdesk op ondersteuning dan krijg je zelf een goed beeld of dat voor jouw voldoende is.
:D

Ik gebruik zelf al jaren Ziggo en kan die niet bevestigen. 99% van de tijd geen problemen en die er zijn worden snel opgelost. Ik ben wel met je eens sinds het Ziggo is geworden deze minder is geworden dan voorheen bij Multikabel. Maar slecht zijn ze zeker niet.

Elke provider heeft voor en nadelen maar dit is zeker geen conclusie om direct te zeggen dat je geen kabel moet nemen. Je bent ook niet altijd in de positie om ADSL te nemen als je te ver woont van een centrale. Ook is kabel vaak goedkoper tov ADSL en kabel heeft 1 groot voordeel je hoeft niets in te stellen. Voor iemand met weining ervaring ook weer een groot voordeel. Maar als je geen TV abbo neemt kan kabel wel weer lastig worden omdat je dat vaak als minimum moet afnemen. Daar moet je wel goed opletten.

Ik begrijp dat je het al waarschuwing bedoelt maar om direct te zeggen om iets niet te nemen geeft wel heel veel verwarring voor de vraagsteller.:thumb:

Er zijn altijd mensen die problemen hebben met een produkt en andere nooit. Gelukkig kun je bij de meeste providers een proefabbo nemen van 2 maanden die je kunt altijd kijken hoe een provider werkt. Test in die tijd ook eens de helpdesk op ondersteuning dan krijg je zelf een goed beeld of dat voor jouw voldoende is.
:D

Je liegt, ziggo is pas ongeveer 1 half jaar...
Je zult wel @home, casmea, multikabel hebben
Maar dit is samengegaan tot 1 bedrijf, hierdoor besparen ze weer kosten

Even goed lezen voor je dit soort uitspraken doet.

Ik beweer ook nergens dat zij al heel lang bestaan onder de naam Ziggo. Maar laten wij deze disscussie stoppen en weer on topic gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan