draadloos: prima bereik, tóch langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik heb een 20 Mb Tele2 Compleet Pakket, met een multi media modem. Als ik een kabel gebruik is de verbinding ook echt 20 Mb. Ik moet de verbinding echter draadloos gebruiken. Op mijn laptop (met Windows VISTA) werkt 'ie als een speer, ook als ik op de plek van mijn PC ga zitten. Op mijn PC (met Windows XP Home) is het bereik prima; altijd goed of zeer goed. Maar de snelheid laat desondanks te wensen over. Op www.speedtest.nl is de downloadsnelheid (de kleine lettertjes) 3000 Kbps. De PC heeft geen virussen of spyware. Er zit een Sitecom Network PCI Card 54g (WL-115) in. Wifi: 54 Mbps transfer speed, 2.4 GHz - 802.11g. Hoe krijg ik de snelheid omhoog op mijn PC?

Al eens nieuwe drivers voor je netwerkadapter geprobeerd.?
Kun je downloaden bij Sitecom

En weet je ook zeker dat je bent aangemeld bij jouw eigen router/modem,en niet bij die van de buren.

Ik had wel al eens gezocht naar een nieuwe driver, maar zag geen nieuwere dan de datum die mijn driver heeft. Ik heb 'm nu toch maar gedownload van de site en opnieuw geinstalleerd. Daarmee kreeg ik ook de utility erbij zag ik al doende, die had ik niet geinstalleerd. Inderdaad is de datum van de driver onveranderd. En de snelheid wordt er helaas ook niet beter van.

Ik weet heel zeker dat ik bij mijn eigen accesspoint aangemeld ben. :D

Er werd mij middels een mailtje gevraagd of deze vraag opgelost was. Maar dat is helaas niet het geval.....!

beveiliging afzetten

Welke snelheid krijg je als je de wifi beveiliging afzet?

In je router heb je vast een beveiliging ingesteld voor het wireless signaal - een WEP of WPA beveiliging.
Zet deze eens af, dat kan de snelheid ook beinvloeden.
Dit is een princiepe test want in de praktijk kan je natuurlijk niet zonder een beveiliging, dat zou niet verstandig zijn.

Oké ik snap wat je bedoelt. Maar dan moet ik dus de hele verbinding opnieuw aanmaken en instellen daarna, want die gegevens zijn bepalend voor de login! Onlangs heb ik een harde reset gedaan i.v.m. het snelheidsprobleem en dan is de beveiliging er ook uit. Voordat ik die weer opnieuw ingesteld had, was de verbinding niet sneller dan deze nu is. Ik denk dus niet dat het veel zin heeft dit opnieuw te testen.

Het was het proberen waard. Trage snelheden kunnen door honderden dingen worden veroorzaakt. En zoals in een ketting is de zwakste schakel bepalend.
Om je toch enigzins te troosten : ik heb een Scarlet 20Mb abo en ik haal (net gemeten) een downloadsnelheid van 348.3 KByte/sec.

Ik heb wel een thuisnetwerk met twee routers, dat kan al vertragend werken. Om maar te zeggen dat je niet alleen bent met die download score.

Bedankt voor het mee denken! Ik weet dat die meting inderdaad niet alles zegt. Ik merk in de praktijk echter heel duidelijk dat op mijn desktop de verbinding veel trager is dan op mijn laptop. Terwijl ik op allebei draadloos werk. Ik heb geen thuisnetwerk o.i.d. Alleen dus een draadloos accesspoint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan