Draadloos printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Heb ff een vraag. Ik heb een laptop en dus alle vrijheid om te bewegen tijdens het computeren. Alleen het is lastig als ik wil printen. Ik moet dan eerst helemaal naar die printer toe (laser printer).

Bestaat er geen manier om draadloos te printen net zoals je draadloos kunt internetten. Zo ja wat zijn de kosten. Ik hoef er niet draadloos mee te kunnen internetten.

Alvast bedankt

Knackje

Moet je bijv. een printer hebben,die Bluetooth ondersteund.Dan koop je zo'n Bluetooth apparaatje voor in je laptop,je installeerd de software die erbij zit,en hij ziet dan je printer.

Ik zat zelf te denken aan een printserver die ik dan aan zo'n draadloos station koppel. En vervolgens zo usb zend station aan mijn printen.

Weet alleen niet of dat mogelijk is?

printer is een Hp laserjet

knackje

edit: heb geen draadloos internet

Geplaatst door Smartguy
Wat voor printer heb je? Heb je wel al draadloos internet?

De topicstarter schrijft in ieder geval dat hij niet draadloos hoeft te kunnen internetten,dan neem ik aan dattie dat niet heeft,of zie ik iets over het hoofd?

Geplaatst door knackje
Ik zat zelf te denken aan een printserver die ik dan aan zo'n draadloos station koppel. En vervolgens zo usb zend station aan mijn printen.

Weet alleen niet of dat mogelijk is?

printer is een Hp laserjet

knackje

edit: heb geen draadloos internet

Zo'n printer heb ik ook,heb je er een netwerkkaartje in zitten?

Nee, hoe duur zijn die dingen? En kan ik dan vervolgens mijn bovenstaande idee uitvoeren?

Knackje

edit: ik moet nu weg, zal straks ff verder kijken naar de reacties. Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Heb je wel een bedraad netwerk?

Kijk,ik zit te denken,als je nou bijv een router hebt/neemt,waar je die printer op aansluit.Dan koop je een netwerkkaart voor die printer.(Even Hp bellen,of op hun site kijken oid.)
Dan koop je zo'n wireless accespoint,die doe je ook in die router,en zo'n pcmcia-kaartje voor in je laptop.Op dit moment heb je dan een draadloze verbinding met je printer.

Maar ik denk aan de andere kant weer dat dit een beetje te duur gaat worden,als het alleen maar is om draadloos te kunnen printen.

Ik zou in jou geval gaan voor wat ik eerder schreef: Bluetooth bestuurbare printer kopen,en een Bluetooth kaartje in je laptop steken.
Bij bijv. de Dynabite hebben ze dit.
Laat eens weten wat je van dat idee vind.

Het eerste idee van je zal denk ik behoorlijk in de kosten op lopen. Ik heb wel een router maar zit geen print server op. Anders was het veel makkelijker geweest.

Het maximale bereik van buthooth is toch iets van 15 meter? Is een beetje klein als ik bijv. in de tuin zit. Ik denk dat de beste oplossing maar gewoon met een draadje is. Toch bedankt voor de hulp en ideeen

Knackje

Geplaatst door knackje
Het eerste idee van je zal denk ik behoorlijk in de kosten op lopen. Ik heb wel een router maar zit geen print server op. Anders was het veel makkelijker geweest.

Het maximale bereik van buthooth is toch iets van 15 meter? Is een beetje klein als ik bijv. in de tuin zit. Ik denk dat de beste oplossing maar gewoon met een draadje is. Toch bedankt voor de hulp en ideeen

Knackje

Bluetooth Usb-adapter 100 METER !!!
Staat in het blaadje van de Dynabite.Bestelnummer is:17369

Prijs: 69,95 Euries.

Bluetooth printen

Hallo,

Ik heb net een Bluetooth USB printer kit gekocht!
Merk Conceptronic, zie www.conceptronic.nl
Nu alleen nog werkend krijgen :( , mijn USB printer (Dell A920) word niet gevonden!
Maar dit zoun voor jou een optie kunnen zijn.
109 euro!

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan