draadloos printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorey

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
87
Op een switch zijn aangesloten via UTP een desktop, printserver (Sitecom WL-201 v2) en een netgear WG602v4 Access point (geconfigureerd in client mode). Printen vanaf de desktop geen probleem. Als ik mijn laptop op de switch aansluit en print geen probleem.
Koppel ik de laptop echter los van de switch om (zelfs na een heropstart) draadloos te willen printen lukt dit niet. De printer meldt dat het document wegens een fout niet kan afgeprint worden.
De printserver staat op een vast IP-adres. Draadloos pingen naar de printserver vanaf de laptop OK. Het uitschakelen van Zonealarm of het IP-adres van de prntserver toevoegen in de trusted zone lost het probleem niet op.
De printer zelf is een HP Deskjet 940c.
Iemand suggesties?
 
Vertel eens wat meer:
1. Wat doe je als je die foutmelding op de printer ziet verschijnen? Herstart je dan de printer?
2. Staat er na die mislukte print-actie nog document(en) in de wachtrij op de laptop?
3. Hoe vaak heb je dit getest?

Tijs.
 
Hallo Tijs
Bedankt voor de reactie. De foutmelding verschijnt niet op de printer zelf maar via het printericoon in de system tray. Ik heb recent de client software van de printserver opnieuw geïnstalleerd op de laptop. Het verschil nu, in vergelijking met vroeger, is dat ik de printopdracht uit de queue kan verwijderen. Vroeger had de opdracht Document>annuleren geen enkel resultaat en kon ik niet anders dan via taskmanager het proces spoolsv.exe uitschakelen. Het printericoon gaf vroeger ook geen foutmelding.
de printer herstart ik niet en aangezien het draadloos printen nog nooit gelukt is, heb ik al vele malen getest.
Jorey
 

Bijlagen

  • printerfoutmelding.JPG
    printerfoutmelding.JPG
    29,3 KB · Weergaven: 62
Vertel ons het ip-adres dat je gekoppeld hebt aan wat in je schermafdruk poort PS2217CB-P1
Vertel ons ook welk ip-adres je printserver heeft.
Kijk wat er gebeurt als je Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
telnet hetipadresvandeprintserver 9100

Kijk of je cmd venster dan 'verdwijnt', in de sfeer dat je cursor naar linksboven in het cmd-venster gaat en er verder niets te zien is.

We horen het wel.

Tijs.
 
Ik heb het toch werkende gekregen door een standard TP/IP printerpoort te definiëren. Staat wel nergens gedocumenteerd bij Sitecom voor zover ik heb kunnen nagaan.
Toch bedankt
Jorey
 
Ik heb het toch werkende gekregen door een standard TP/IP printerpoort te definiëren. Staat wel nergens gedocumenteerd bij Sitecom voor zover ik heb kunnen nagaan.
Toch bedankt
Jorey

Die PS2217CB-P1-poort had juist die standard TCP/IP poort moeten zijn, vandaar dat ik vroeg naar welk ip-adres die verwees.

Evengoed een mooie prestatie dat je er zelf uitgekomen bent. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan