Draadloos printenmet Trend Micro Firewall

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wop

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hoi ,

Ik heb Trend Micro Internet Security 2009 onder Vista draaien..

Ik heb tevens een draadloze printer. Echter mijn firewall geeft geen toegang. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan instellen in de Firewall van Trend Micro? Kom er namelijk niet uit :(

Tx!

Geef je draadloze printer een vast IP-adres.
Volgens de software van de printer wordt er dan afgedrukt via een bepaalde poort.
Deze poort moet je dan toestaan in je firewall.

Ik gebruik zelf geen Trebd Micro Firewall maar heb wel ee draadloze printer in min WIFI-netwerk. En ik moet zeggen, dat werkt fantastisch.

Geef je draadloze printer een vast IP-adres.
Volgens de software van de printer wordt er dan afgedrukt via een bepaalde poort.
Deze poort moet je dan toestaan in je firewall.

Ik gebruik zelf geen Trebd Micro Firewall maar heb wel ee draadloze printer in min WIFI-netwerk. En ik moet zeggen, dat werkt fantastisch.

Ik heb een Lexmark 1400 , het IP adres weet ik. Echter als ik bij eigenschappen van de printer kijk zie ik dat hij 1400_Series_114F7E_P1 port gebruikt. Maar dit is toch geen gebruikelijke poort? Waar kanik vinden welke poort hij gebruikt?

Sorry dat het zo lang duurde.

Ga naar configuratiescherm -> Printers -> Selecteer de juiste printer -> Poorten -> Poort configureren

Als jhet goed is, zie je nu het poortadres dat gebruikt wordt als je op de radiobutton "RAW" drukt.
Bij mij is dat poort 9100 (HP C7820)
Deze moet je dan openzetten in je firewall van de router. Beter is het om ff de UPnP-functie aan te zetten in de router zodat het installatieprogramma van de printer dit zelf kan regelen. Daarna kun je het weer uitzetten.

Veel suc6

Sorry dat het zo lang duurde.

Ga naar configuratiescherm -> Printers -> Selecteer de juiste printer -> Poorten -> Poort configureren

Als jhet goed is, zie je nu het poortadres dat gebruikt wordt als je op de radiobutton "RAW" drukt.
Bij mij is dat poort 9100 (HP C7820)
Deze moet je dan openzetten in je firewall van de router. Beter is het om ff de UPnP-functie aan te zetten in de router zodat het installatieprogramma van de printer dit zelf kan regelen. Daarna kun je het weer uitzetten.

Veel suc6

Hoi,

Het gaat niet om een setting in mijn router, maar om een setting in de firewall van Trend Micro. Als ik doe wat jij hierboven schrijft, krijg ik het volgende te zien (zie bijlage)

HIer kan ik dus geen printerpoort vinden...:(

Bijlagen

• printer.jpg
    printer.jpg
    52,7 KB · Weergaven: 57
Ik bedoel eigenlijk het configuratiescherm van Vista, niet van de printer zelf (zoals ik uit je afbeelding opmaak).Daar vindt je de juiste poort.
Deze moet je dan ook openzetten binnen Trend Micro.

Ik bedoel eigenlijk het configuratiescherm van Vista, niet van de printer zelf (zoals ik uit je afbeelding opmaak).Daar vindt je de juiste poort.
Deze moet je dan ook openzetten binnen Trend Micro.

Dat was me duidelijk :) Dit is het scherm wat ik krijg als ik doe wat jij schrijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan