Draadloos probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meric

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Hallo, ik heb hier een modem van Ziggo liggen en een router van ASUS RT-N11.

En week of 2 heb ik de probleem al dat wifi uitvalt en weer na 5 minuten terugkomt, dit komt vaak voor in een dag.
Ik kan niet inloggen in mij router als 192.168.1.1, ik kan alleen inloggen in mijn Ziggo modem.

Ik heb het al heel vaak gereset, maar de standaard wachtwoorden van ziggo accepteerd hij niet dus ik kan ook niet in de pagina van mijn modem.
Ik belde ziggo op en hun zijden mij dat het kan dat 2 kanalen tegen elkaar aanbotsen ( Ik heb er weinig verstand van hoor )

En dat ik in mijn router menu moest kijken, maar daar kom ik niet binnen.

Kan iemand me verder helpen?

Mvg

heeft de modem ook wifi ingebouwd anders kun je het wifi gebruiken van de ziggo.
maar dat het draadloos uitvalt vanwege storing van kanalen kan alleen gebeuren als je slecht ontvangst hebt, maar als je normaal ontvangst hebt (4/5 streepjes), dan kan het draadloos normaal niet uitvallen door storing van signalen.

Ja we hebben nu draadloze netwerken, die man aan de telefoon zij dat dat het probleem was.

Maar hoe kan ik nu terug in mijn router menu?

je kan dus inloggen in de Ziggo modem? Wat is het merk en type van die Ziggo modem?
In de ASUS router kan je dus niet inloggen? Hoe is de verbinding tss de Ziggo "modem" en de ASUS? Via een ethernet kabel of draadloos?
Sedert wanneer is dat probleem beginnen optreden?

Handleiding: hier
De wachtwoorden die Ziggo beschikbaar stelt hebben helemaal niets met de RT-N11 te maken, want die heb je zelf aangeschaft (toch?)
Dus geldt, naar mijn inschating, (zie handleiding) de volgende fabriekswaarden gebruikersnaam + wachtwoord combinatie:
gebruikersnaam: admin
wachtwoord: admin

Probeer die eens.

Succes,

Tijs.

je kan dus inloggen in de Ziggo modem? Wat is het merk en type van die Ziggo modem?
In de ASUS router kan je dus niet inloggen? Hoe is de verbinding tss de Ziggo "modem" en de ASUS? Via een ethernet kabel of draadloos?
Sedert wanneer is dat probleem beginnen optreden?

Ik kan in de ASUS router niet inloggen en ook niet in de ZIGGO cisco router, de verbinding is via een ethernet kabel.

Handleiding: hier
De wachtwoorden die Ziggo beschikbaar stelt hebben helemaal niets met de RT-N11 te maken, want die heb je zelf aangeschaft (toch?)
Dus geldt, naar mijn inschating, (zie handleiding) de volgende fabriekswaarden gebruikersnaam + wachtwoord combinatie:
gebruikersnaam: admin
wachtwoord: admin

Ik had een ww voor Ziggo modem, maar die ben ik vergeten en daarom heb ik het gereset.
Maar de ww blijft maar niet lukken die op de achterkant van de modem staat.

ziggo
draadloos

Probeer die eens.

Succes,

Tijs.

Ga even heel duidelijk maken hoe het nu zit. Om het simpel te maken heb ik er een meerkeuze-vraag van gemaakt:
a. Je pc is (bedraad) aangesloten aan de RT-N11, die je zelf hebt aangeschaft. De RT-N11 is aangesloten aan de Ziggo Ubee routermodem.
Het is je bedoeling om in de RT-N11 een kijkje te nemen, maar je hebt (God weet waarom) de Ziggo Ubee routermodem gereset.
Je probeert de wachtwoorden die bij de Ubee routermodem horen op de RT-N11. Je hebt de RT-N11 (nog) niet naar fabriekswaarden teruggezet, waar het admin/admin gebruikersnaam/wachtwoord bij hoort.
b. Je pc is (bedraad) aangesloten aan de Ziggo Ubee routermodem, maar je wilt draadloos verbinden met de RT-N11, die je zelf hebt aangeschaft. De RT-N11 is aangesloten aan de Ziggo Ubee routermodem.
Het is je bedoeling om in de RT-N11 een kijkje te nemen, maar je hebt (God weet waarom) de Ziggo Ubee routermodem gereset.
Je probeert nu in te loggen op de RT-N11, maar dat lukt (natuurlijk) niet omdat je aan het Ubee netwerk bent aangesloten.

Dat zijn zo'n beetje de smaken die ik proef a.h.v. wat we tot nu toe vernomen hebben. Misschien zit ik ernaast, en kun je het nog eens helder op papier zetten hoe het nu wel zit.

Tijs.

Als ik je goed begrepen had had je de Ubee al gereset.

Indien niet, dan het zo doen:
Knopje aan de achterkant van het modem knopje 20 seconden ingedrukt houden

Na een harde reset zouden de gebruikersnaam en het wachtwoord weer resp.
gebruikersnaam: ziggo
wachtwoord: draadloos
moeten zijn.

Als ik het goed begrijp moet hiervoor een PC met een netwerkkabel rechtstreeks verbinden met de Ubee. Oftewel: Draadloos kun je niet inloggen de configuratie van de Ubee te veranderen, zo lijkt het.
Verbinden met http://192.168.178.1

Succes.

Tijs.

Ik heb de Ubee(ziggo modem hard gereset maar kan nog steeds niet inloggen)

En de 2de stukje met de netwerkkabel snap ik niet echt.

Mvg

Wat ik zeg is dat je een pc (of laptop) bedraad (dus met netwerkkabel) moet aansluiten aan de Ubee, en dan proberen in te loggen op http://192.168.178.1
Oftewel: Géén gebruik maken van draadloos Internet om in te loggen op de Ubee, maar gewoon met een netwerkkabel.
De standaard gebruikersnaam + wachtwoord die ik al aangaf zou dan moeten werken.
Test het desnoods met meerdere webbrowsers (Firefox, Internet Explorer).

Tijs.

Apart... je krijgt wel het inlogscherm, je vult de gegevens in, en je krijgt een melding dat inloggevens niet kloppen? Beschrijf eens precies wat je te zien krijgt etc.

Evt. ook nog schermafdrukken bijvoegen, dan zien we misschien wat jij over het hoofd gezien hebt.
Probeer ook eens:
admin
draadloos

Tijs.

Oke ik zit er nu in, de man aan de telefoon zij dat kanalen tegenelkaar botsen ofzow :S

Hoe moet ik dit regelen in mijn router menu.

Je hebt een hele handleiding op cd-rom gekregen als het goed is.
Anders link , pagina 43. Je moet Control Channel veranderen van Auto naar een vaste waarde, die niet conflicteert met wat je in je andere router hebt ingesteld.

Tijs.

Die plaatje is niet zelfde als mijn router menu, waar licht de control channel? Ik heb nu btw 2 netwerken 1tje van me ASUS en andere van de modem. Zal ik die van de modem uitzetten?

Btw ik heb iets gevonden, ik klikte op Manuel en kreeg dit tabel eronder.

router.jpg

Ik heb de standard channel van AUTO naar 1 gezet? is dat goed?

Laatst bewerkt:
Of kanaal 1 goed is kunnen wij hier niet zien, want we weten niets over de netwerken in jouw buurt.
Wacht gewoon af of het (draadloos verbonden met de RT) nu beter is. Indien niet, dan kun je het volgende doen om het meest ideale kanaalnummer te vinden:
Installeer inSSIDer op een pc of laptop met een draadloze adapter. Kijk via inSSIDer na welk kanaalnummer het minst bezet is in jouw buurt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan