draadloos radeloos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me een speedtouch probleem. Staat de repeater wel goed ingesteld (ip-range)? Je pc kan nog zo'n goed signaal ontvangen, maar als je repeater het signaal van je modem niet goed doorgeeft heb je nog niks. Ik denk dat dat "rommelen" een verkeerde instelling heeft veroorzaakt. Probeer eens met een schone lei te beginnen. De boel resetten en stap voor stap weer instellen, als het ooit heeft gewerkt met de oude instellingen zou het daarmee ook nu weer moeten lukken.

Erbicom, je spreekt wijze woorden.
Echter ik ben al met een schone lei begonnen.
Ik heb alles gereset en met de handleiding van Tijdhof (http://www.tijdhof.com/technotes/techn_580-180_extnetwork.pdf) alles ingesteld.

Alles zit in de 10.0.0.xxx range.

Het is natuurlijk uiterst lastig om iets zinnigs te zeggen in the blind.
Maar iedere poging is me zeer welkom.
Dus ook Erbicom zeer bedankt voor de hulp.

Zeker een zeer duidelijke handleiding! Nog maar een gooi doen dan. Zitten de modem en repeater op hetzelfde kanaal? Niet toevallig (of per ongeluk) een vorm van beveiliging ingesteld op 1 van de 2 speedtouchen (mac adres filtering b.v.)?

De kanalen en de beveiliging zijn conform.
Vandaar waarschijnlijk dat het draadloos netwerklampje van de 580 vrolijk knippert. De 180 ziet en kiest de 580.
Is het niet een raadsel?........

Inderdaad een vreemd verhaal! Kun je trouwens vanaf de draadloze pc wel in het config. scherm van de repeater of modem komen? En kun je de andere pc pingen vanaf de draadloze?

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb gewoon toegang tot de interface van de repeater en zie daar ook dat de router (de 580)geselecteerd is en dat het mac-adres en het kanaal gelijk is aan het kanaal van de 580.

Nog een laatste vraag voordat ik m'n bedje induik. Kun je de andere pc pingen en kun je de 580 pingen? En andersom, kun je vanaf de draadgebonden pc de 180 pingen en de draadloze pc pingen?

ja ik moet ook naar bed.

Pingen gaat niet. Alleen waarmee ik verbinding heb, een 3e bedrade pc.
Als ik de 180 ping krijg ik een time-out. (Vanaf de 'hoofd'-pc.)
Vanaf die pc kan ik natuurlijk wel de 580 pingen.
Pingen van de draadloze naar de repeater gaat ook goed.

Moet ik ook kunnen pingen van de bedrade pc, via de 580, naar de 180?

Slaap lekker en hartelijk dank!

Goedemorgen Dick,

Toch nog maar een keer naar de site van Speedtouch en nieuwe software ophalen.

succes.

Ook goedemorgen Fee.

Er is geen nieuwere, andere software dan die ik al heb.
En ik moet nu trouwens eerst boodschappen enzo doen.

Dick ik heb even gezocht voor je, ja kan ook proberen in apparaatbeheer de draadloze netwerkadapter uit te schakelen of te verwijderen, daarna herstarten, dan gaat xp vanzelf weer de draadloze adapter inschakelen.

Succes met de boodschappen, jaja ik moet ook.

Ik kan pingen van de draadlze pc naar de repeater (180) en natuurlijk ook van de vaste pc naar de 580.
Het probleem zit dus tussen de 580 en de 180.
Ik ga een lange aanloop nemen, eerst nog een dutje doen, en dan voor de 80e keer de configuratie van 580 en 180 bekijken.

Geef anders eens een uitdraai van het commando ipconfig /all

Wie is je provider en via welk netwerk ?

En controleer nogmaals of Windows Firewall nog steeds uitgeschakeld is in Services.
Bij mij geeft dit keer op keer problemen.
Je hoeft maar wat te doen of die klier is weer terug.

Goedemiddag inmiddels! Nog steeds problemen dus? Wat toch een drama. Het enige wat ik kan bedenken waardoor je geen internet hebt is A. de 180 zit niet in dezelfde ip-range als de 580. B. de 580 en 180 zitten niet op hetzelfde kanaal. C. de 180 ontvangt het signaal van de 580 niet (afstand). D. Ze hebben niet dezelfde web-key (indien ingevoerd) E. er is iets stuk (gegaan)
Het vreemde is dat we zo onderhand alle instellingen al gecheckt hebben en dat die volgens jou zeker goed staan en in het config. scherm van beide apparaten zie je de ander wel staan.
Kun je de 180 even met een kabel (tijdelijk) koppelen aan een pc en kijken of je dan wel internet hebt? Staat WDS echt op allebei de apparaten ingeschakeld?
Tja, zo lijkt boodschappen doen een stuk leuker he?

Oei! Het wordt irritant.
Heb geprobeerd met een kabel tussen de 'draadloze' pc en de 180. Dat gaat wel, dan kom ik ook weer in de 180-interface.
Maar nu ziet de 580 de 180 niet meer.
Uit de speedtouchhandleiding wordt ik niet wijzer.
(Er staat dat ip dynamisch moet, maar dat lukt niet.)
En een handleiding van Tijdhof kan ik niet vinden hiervoor.
Misschien maandag verder, als Tijdhof weer online is.

Zéééééér bedankt voor alle hulp. Als ik maandag meer weet laat ik wat horen.

verhip!!

Ben toen de irritatie wat geluwd was nog even verder gegaan, weer met de 180 als repeater en raad eens?
Het werkt!
Waarschijnlijk een foutje gemaakt in de AP Name: in plaats van Speedtouch 180 had ik eerst speedtouch 180, of Speedtouch180 of SpeedTouch 180.

Pfffffff (Ik ben bijna tot tranen toe bewogen.)

Heb idd steeds weer de XP-firewall moeten uitzetten.

Alleen internet werkt nog niet op de draadloze pc...

Heb idd steeds weer de XP-firewall moeten uitzetten.
Diegene die daar een vermoordende tweak op vindt wordt mijn grote vriend! :D

fixed!!

Dankzij andere draadloos topic kwam ik op Winsock XP FIX en....... dat heeft geholpen.

Klaar!
Nogmaals bedankt,

Dick

De aanhouder wint. haha in ieder geval veel draadloos plezier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan