draadloos router en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
ik heb twee pc's op een router (bijde pc's met netwerkaart ) deze heb ik al lang en het werkt perfect.

nu heb ik een laptop gekocht met ingebouwde wareless en een wireless router ( linksys )

maar nu weet ik het niet goed , mag ik nu de linksys router gewoon via een kabel in de gewone router stoppen ? of moet de internet kabel rechtstreeks in de linksys router ?
mijn lapop zegt dat de verbinding met de router perfect is maar ik kan niet online
heb hier al wat rond gezien maar vint mijn vraag niet op het forum.

mvg
johnny

Volgens mij kun je de niet-wireless router vervangen door de Linksys wireless router. dit is ook een router, maar met de mogelijkheid om ook draadloos toegang te bieden. Er zitten als het goed is ook een aantal (4 ?) Ethernet aansluitingen op

dan wil ik mijn linksys aanluiten maar dat wil ook niet gaan ik steek achter de internet kabel in en de laptop zegt direct dat ie contact heeft maar online graak ik niet
kan het zijn dat ik weer een half uur moet wachten voor ik een ip nr toegewezen krijg van telenet ?

mvg
johnny

even samenvatten

heb nu de twee pc's aangesloten op de wireless router van linksys en die doen het gewoon (met een kabel naar de pc met netwerkkaart ) mijn laptop gaan ook online als ik de kabel insteek .

tot hier toe alles goed dus maar

de laptop wil niet online gaan via een draadloze verbinding ook al zeg ie dat hij een goede verbinding heeft met de router ???

alvast bedankt
johnny

De draadloze netwerkkaart moet wel nog even de juiste TCP/IP instellingen krijgen. Ip-adres, DNS adres en staandaard gateway adres (= ip adres router). een eventuele netwerkbrug zou ik gewoon weggooien, anders kan je dit niet echt handig instellen

oke bedankt voor je reactie , al stont ik vanmorgen
op en ging alles gewoon zoals het hoord :eek:

mvg
johnny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan