draadloos router installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucretia17

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2003
Hi Hoe moet ik een draadloos router installeren,
Acer router, mijn Laptop is draadloos,werkt ook al, maar de andere pc heeft een kabel naar de router toe, die krijgt geen verbinding met de router!
modem, casema, com21,

Heb je de kabel goed aangesloten? Straight ipv Cross?

Hi

Ja ik zit al op internet, via de router!
Als de vraag gaat over de kabel van de pc boven, dan denk ik dat de kavbel wel goed is, want had de router eerst als een HUB geinstallerd, maar als ik op de laptop zat kon mijn dochter niet internetten, na informatie bleek dat ik alles moest verwijderen en een andere instelling moest gebruiken

Ik heb nu het probleem dat ik boven, de router niet kan opsporen met de ping!
het venster van winipcfg start wel op maar vernieuwd ook niet! Geen enkel reaktie, weet ook niet hoe ik dat kan verwijderen om helemaal opnieuw te kunnen beginnen.

En de LED's (lampjes) op de router reageren wel, als je de hele handel aanzet?

Ik heb een draadloos router, kabel modem van Acer,com 21 van casema.
De modem heb ik op de Wan poort, met de laptop in de WAN instelling, PPPoE, de pc boven is met een kabel naar de router verbonden, in de LAN poort.
De draadloos lapdoet doet het prima!
Is dit een betere beschrijving?

Nog niet helemaal, wat is het merk van de Router?
En probeer de UTP kabel is zonder de router naar de PC boven.
Dus gelijk vanuit de modem naar boven.

moet ik de instellingen ook veranderen?
In de andere computer of gaat het alleen om het lampje?

Wajang

Zou je later hier op terug willen komen, moet naar mijn werk! Helaas!
Zal het uitproberen om de kabel meteen op de modem aan te sluiten voor ik weer terug ben op internet!

vandaag even in de computer winkel geweest, om te vragen over de kabel, maar als het lampje op de computer en de router brand, is er wel tegelijk, verbinding aanwezig, met de router, het zou aan de instellingen liggen, van het netwerk, maar ze konden mij zo niet verder helpen, wat voor instellingen zouden er dan niet kloppen, gateway, dns, NAT of de DHCP, ik weet het niet.
Is er een boek te koop waar er duidelijk in beschreven staat hoe je een netwerk met een router moet instellen?
Het moet toch niet zo moeilijk zijn.

Als je de PC direct op de modem aan kan sluiten, kan je kijken of je het internet op kan.
Lukt dit niet, dan ligt het aan je PC.
Kan je wel het internet op, dan is er dus iets niet goed met de router.
Welke provider heb je eigenlijk?

Ik heb modem detecteren gedaan, maar ziet geen modem, volgens de winkel kan de computer ook deze modem niet traceren, omdat het een netwerk modem is en als je netwerkinstellingen niet goed staan, dan vind de computer de modem ook niet, de lampjes branden, dus de kabel is goed, de router en de modem (com 21 van casema)werken goed, want op de draadloos laptop heb ik wel via de draadloos router internet verbinding!
Ik denk, dat mijn probleem in de gateway zit, de instelling, onder windows 98

Nogmaals

Nog een keertje:

Sluit de UTP-kabel op de COM21 modem en de andere kant op de netwerkkaart van de PC.
Ga dus buiten de router om!!
Kontroleer of je netwerkkaart juist is geïnstalleerd.
Verwijder je internetverbinding en start hierna de wizard "nieuwe verbinding"op.
Kies dan voor een LAN.
Als het goed is kom je dan op het www.
Sluit hierna de hele handel op de router aan en prober het nog eens.
Succes.

Hi

Dit heb ik vandaag gedaan, maar geen suc6, hardware detectie ook niet, het zit in de netwerkinstellingen niet aan de modem of de router!
De ze nagelopen moeten worden!
Ik zie iets over het hoofd, maar wat!
Morgen weer een dag om ermee aan de gang te gaan, maar het zal me lukken!

Welterusten.

Ik blijf eigenwijs.
Je moet eerst proberen om met die PC het www op te komen zonder router.
Als dat niet gaat zoek je verkeerd.

Ik ben de netwerkkaart aan het testen, 100/10M Ethernet Adapter
Basic Diagnosis Cable link succeed
NIC Registers r/w succeed
MII Loopback succeed
Volgende Network Test TX/RX
Please input the destanation address
Wat vul ik hier in?

Show Configuration
Ethernet address 19 02 16 08 19 02
Link status ok
Boot Rom Size 64 K-Bytes

Heb je nu al geprobeerd om je pc rechtstreeks aan het modem te hangen, dus zonder tussenkomst van de router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan