draadloos router installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen

Ik heb modem detectie gedaan, maar kon het niet vinden!
Maar begrijp ik nu goed, dat ik de cd-rom van wanadoo moet installeren om te kijken of ik op internet kom?
Zoals aanvankelijk de bedoeling is van wanadoo?

Hi

Advies opgevolg, maar fout meldingen, neem contact op met uw leverancier, ik stop ermaar mee, want ik geraak steeds verder van huis!
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie hulp, daar heeft het niet aan gelegen!

Laat nog wel weten wat ik nu over het hoofd heb gezien!

Ben even weg geweest, maar je haalt de modems door elkander.
De modemtest die je doet, is voor een telefoonmodem.
Het internet gaat via een (externe) kabelmodem en je net werkkaart.
Dus nog een x. UTP-kabel in de kabelmodem en de andere kant in de PC in de netwerkkaart en hoppa het internet op.
Lukt dit niet, pak dan de handleiding van je provider en kijk welke instellingen van je netwerkkaart niet juist staan.

Ik had het even opgegeven, maar ik ben toch gaan zoeken, ik heb wat cijfers ingesteld bij gateway en DNS en kan nu pingen maar hij geeft time out, ben ik in de goede richting of zit ik nog niet goed, heb de modem direct op de computer aangesloten zonder router, instellingen van wanadoo. maar dat was ook niets!
Is het advies, geef het toch maar op, of hebben jullie nog zin om me te helpen? Met deze gegevens

in Dos
c:\>ipcongig

IP 192.168.0.1
Subnet 255.255.255.0
standaardgateway 192.168.0.1

Heb jij nog een vast ip erin zitten?

Je moet of ipgegevens van wannadoo erin zetten of je netwerkkaart op dhcp zetten

winipcfg geeft Netbios omzetteing gbruikt DNS
dat zie ik op de laptop niet aangevinkt, ik kan ook niet bij de router komen, ping time out, http://192.168.1.254
kom ik nog niet in om te configureren

Goedemorgen

Wat is nu het verschil, van netwerk configuratie, van een draadloos laptop en de configuratie van de andere PC die met een kabel naar de router verbonden wordt.
Ik weet zeker dat het met de instellingen te maken heeft!
Heeft DHCP en NAT in de laptop configuratie ook iets met de andere computer te maken? Ze staan beide op enable!

Hi

Heb net wat zitten gogelen met de TCP/IP, gevolg dat de verbinding verbroken werd, met inernet

Netwerk configuratie boven

ip adres verkrijgen 192.168.1.134
subnet 255.255.255.0

is dit op beide computers hetzelfde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan