draadloos router sitecom niet beveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.

FangXiLi

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
Goede middag,

Ik hoop dat iemand van u mij kan helpen.
Ik heb een half jaar een draadloos sitecom router (als ik het goed zeg) maar deze is niet beveiligd.

Ik heb al eens zitten neuzen in de verbinding en beveiligings opties, maar ik weet niet hoe het werkt, je moet een netwerksleutel invullen maar dat werkt niet goed.

Wil ook nog het geval dat ik geen handleiding heb van het ding, omdat mijn ex dat ding ooit heeft neergezet.

Ik begreep dat een onbeveiligde verbinding best link kan zijn, aangezien anderen jou uit de router kunnen zetten oid, dit maakt mij best wel onzeker en graag zou ik hem willen beveiligen.

Kan iemand mij helpen? Deze kaaskop heeft er gewoonweg te weinig kaas van gegeten....

Ik hoop op reakties, alvast bedankt.

Groetjes

FangXiLi
een radeloze meid met te weinig verstand van beveiligingen....:o :confused: :(

Hoi,

Op de router van Sitecom staat het model Nr. (rechts onder t.w: WL - ......)
Met dit nummer kun je op de site van Sitecom de manual downloaden en hierin staat haarfijn beschreven hoe je je netwerkje (router) kunt beveiligen.
De eenvoudigste methode is met WEP. Er vind dan een versleuteling plaats van alle verkeer dat in en uit de router gaat.Het is niet de meest zware beveiliging maar in de meeste gevallen voldoende.
Op naar de site van Sitecom dus......:
www.sitecom.com

Suc6.

Hi,

Ik kon dat zo snel niet vinden, maar zie nu dat er een kap omheen zit, die eraf kan, daaronder staat dus type nummer...:rolleyes: had ik geen idee van...

Bedankt voor de tip van de website, ik ga meteen kijken!

Groetjes,

Ps sorry hoor dak misschien rare vraag heb gesteld, maar heb er helaas niet genoeg verstand van en wist me geen raad meer ...

xx

Het is een WL-025 en heb de uitgebreide engelse manual gedownload en de verkorte nl versie, nl is erg verkort, staat niets in over beveiligen en engelse wordt nog wat, die ga ik nu doorspitten :)

Bedankt voor de hulp en het advies!

Fijne dag verder.

Grtz

Hoi,

Het staat beschreven op pag.37 van het "Word" document.

Eerst ga je je router in met 192.168.0.1
Je kan het beste voor 128 Bit kiezen onder:WEP Data Encryption.
Voer "Open Encryption" in onder "Autentication Type".
Je kunt een sleutel genereren m b v "Passphrase".
Key input moet je even uitproberen, ik dacht ASC2 aanvinken....
Key 1 kiezen.

Router herstarten.

Als je router beveiligd is moet je dezelfde sleutel opgeven aan je Adapter in je PeeCee.

Soms is het even klooien maar het gaat zeker lukken:thumb:

Gtrz.

Goede middag,

Ik hoop dat iemand van u mij kan helpen.
Ik heb een half jaar een draadloos sitecom router (als ik het goed zeg) maar deze is niet beveilid

Dat is nu toevallig. Bij mij in de buurt vang ik een sterk signaal op van een onbeveiligde sitecom-router. Ik kan dus in die router komen en alles vernaggelen indien ik dat zou willen. Heb al enige keren geprobeerd om te achterhalen bij wie, om diegene te waarschuwen om het ding dicht te zetten. Ik zie dat je ook uit Utrecht komt. Wellicht gaat het om dezelfde router.... mijn postkode is 3542 GE. :)

nee dat meen je niet mijn pc is 3527 ra hoever rijkt zoiets?

oh help nu krijg ik helemaal de kriebels.....

Ben engelse manual nog aan het doorzoeken, maar ik vind het zo moeilijk iets zo'n router......vreselijk, maar ja als je het hebt moet je het op de juiste manier gebruiken......beveiligd dus....nog maar eens proberen dus...

Laatst bewerkt:
nee dat meen je niet mijn pc is 3527 ra hoever rijkt zoiets?

Niet ver, hooguit 50m. in open veld en door een of twee muren niet meer dan ca 25m.
Dus laat je niet gek maken FangXiLi.........mooie naam trouwens:)

Grtz.

Laatst bewerkt:
Thanks Funzip

Dan kan hij waarschijnlijk niet mijn signaal opvangen, toch een geruststelling dat dat niet al te ver rijkt...maar mensen in mijn buurt...

Ik ben gewoon erg bang dat mensen iets uithalen ofzo, maar die manual helpt niet echt want dat is voor als je hem helemaal opnieuw instelt ofzo en daar begin ik maar niet aan dan ontregel ik alles, eigenlijk zou ik een manual moeten hebben voor alleen het opnieuw instellen van beveiliging als de router verder al werkt, maar kan er nergens op inet iets over vinden...

Toch maar eens een techneut in de buurt zoeken denk ik :confused: die er ff naar kan kijken.

Enne mijn Nick, tja altijd moeilijk om eentje te bedenken, daarom maar mijn naam in het chinees....weer eens wat anders ;)

Super dat jullie allemaal reageren trouwens :thumb:
Op sommige forums wacht je soms dagen op antwoord...:(

Grtz

Enne mijn Nick, tja altijd moeilijk om eentje te bedenken, daarom maar mijn naam in het chinees....weer eens wat anders

Lol.....

Ik moet vanavond weg maar kan je via dit medium misschien wel verder helpen met het instellen van je router want je hoeft niets opnieuw in te stellen en het is werkelijk een fluitje van een cent,.....maar je moet id wel even de weg weten.
Laat hier maar horen of het gelukt is of niet.
Uiteindelijk moet je wel beveiligd zijn.....heel belangrijk!

Grtz.

Laat hier maar horen of het gelukt is of niet.
Uiteindelijk moet je wel beveiligd zijn.....heel belangrijk!

Grtz.

ik zal zeker vanaaf proberen om alle hulptroepen in te schakelen, mocht dat niet lukken, laat ik het nog even weten.

Bedankt!!!

:thumb:

Ben al iets meer opgeschoten, namelijk dat ik nu weet dat ik ook een ww nodig heb om uberhaupt in de instellingen te komen...dat wordt toch de router dan opnieuw instellen enzo vrees ik (dat wordt leuk) want alleen dan kan je ww instellen vernam ik net. (ww nam ex mee bij vertrek)

vanuit de fabriek is de gebruikersnaam admin met kleine letters en het wachtwoord ook admin met kleine letters en daarna schijn je het zelf in te kunnen stellen.

Deze leek wordt dus steeds iets wijzer, alle hulp bij elkaar gezien zou het strax weer moeten werken, ik laat het zowiezo nog weten!

Hoi,

Als je router met een onbekend wachtwoord is beveiligd zul je id een reset moeten uitvoeren om er daarna weer met admin-admin in te gaan.
Het opnieuw instellen is echter heel eenvoudig (4 muisklikken)

Grtz.

toch resetten ja, was ik al bang voor, vorige keer scheen dat een drama geweest te zijn, maar ik heb wat hulp gekregen al dus ik ga er mee aan de slag en de gok wagen met resetten.

Daarna meteen maar de ww noteren allemaal, zodat ik dit niet nog eens tref.

Bedankt voor de hulp, fijne avond en groetjes,

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan