Draadloos Scannen werkt niet in Windows 7 met Faxen&Scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

catman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Beste Mensen,

sinds kort heb ik een Samsung CLX-3175FW all-in-one laserprinter die zowel bedraad als draadloos perfect werkt op mijn HP met Windows 7 Ultimate 64 Bits. Bij de Samsung zit een uitgebreid stukje software in Engels dat voor mijn gezinsgenoten toch iets te ingewikkeld is. Ik wil dus het ingebouwde Faxen & Scannen gebruiken van Windows zelf waarvan ik het faxgedeelte niet gebruik maar wel het scannen en printen. Als ik de printer via USB aansluit dan kan ik alles probeemloos gebruiken, gebruik ik de printer draadloos dan kan ik wel printen vanuit Faxen&Scannen maar als ik met dit programma wil Scannen dan krijg ik de melding dat er geen Scanners zijn gevonden. Wat te doen:rolleyes: ?

Groet,
Catman

Volgens mij is hier geen oplossing voor. Windows kan niet overweg met een netwerkscanner. Op het moment dat je je printer/scanner draadloos gebruikt is het een netwerkprinter/scanner geworden.
Ik gebruik zelf een all in one van HP die ik via mijn NAS heb aangesloten en die hangt bedraad aan het netwerk hier. Ook ik kan niet scannen via het netwerk en wel als ik de printer via USB aansluit op mijn computer.

En dat terwijl windows wel de printer/scanner herkent via het netwerk.

Scannen

Hoi Petje11,

bedankt voor de reactie. Toch moet er een mogelijkheid zijn volgens mij. Met de meegeleverde software van Samung lukt draadloos scannen wel, dit zou dan toch ook met Windows moeten lukken ? Het lijkt wel of hij geen drivers of i.d. heeft ? En waarom lukt printen wel vanuit Faxen&Scannen in Windows ??

Groet,
Catman

Ik denk dat het komt doordat windows niet verder kijkt dan de computer zelf, zo gauw je draadloos gaat moet het scannen via je router en dat lukt wel met printen maar niet met scannen. Ik denk als je het probeert via windows dat je ook een melding krijgt over 'twain' ?
Tenminste dat is bij mij het geval. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn printer geen draadloze of een bedrade netwerk verbinding heeft. Alleen USB.
Ik heb ook al geprobeerd om een scanner toe te voegen, maar dan vind windows mijn all in one niet.

Maar ik blijf je topic volgen, misschien heeft iemand anders nog een lumineus idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan