Draadloos signaal versterken Repeater??

Status
Niet open voor verdere reacties.

amier97

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo.

Mijn router staat beneden, en nu heb ik draadloze internetverbinding via een USB wifi adapter in mijn PC.
Mijn bereik is heel slecht, meestal 1 of 2 streepjes en soms valt het uit..
Nu wou ik vanmiddag een andere router erbij kopen, ik hoorde dat dat een repeater heet maar wie weet nou precies wat het is, wat het doet en hoe het werkt?
En is er anders nog een manier om je draadloze internetverbinding te versnellen?

ps: in mijn router beneden zit geen antenne, dus dat bol van aluminumfolie kan zoiezo niet.

Groetjes, Amir!

In het laatste nummer van computeridee (no 16) vind je hier een heel artikel over ,ook over repeater etc.
blz 12 " eindeloos bereik"
Is het wel een draadloze router ?

Als je draadloze internet verbinding hebt dan heeft jouw router wel degelijk antennes. Alleen kunnen die ingebouwd zitten in de behuizing. Moderne laptops hebben de antenne(s) ook ingebouwd, vaak naast het scherm.
Om een betere verbinding te krijgen kun je verschillende dingen doen, maar ze kosten allemaal!

- Netwerk kabel trekken (pro: de snelste optie. con: kan niet altijd)
- netwerk via het stopkontact (pro: makkelijk. con: prijs, niet zeker of het werkt en niet te snel)
- een repeater ergens halverwege (pro: beter signaal, con: zie hierboven)

Dan kun je nog proberen het signaal te richten of te versterken maar binnen een gebouw haalt dat niet veel uit.
Als je geen kabel kan trekken zou ik naar optie 2 kijken...

repeater is een mode die ingesteld kan worden op een access point. Hoe het werkt:
het access point, wat een kastje is zoals een router. wordt aan de router verbonden op een vrije netwerkpoort via een standaard netwerk kabel. Nadat het access point is aangesloten aan het stroomnet en op de router via de netwerkkabel, ga je met een computer op laptop (die via een netwerkkabel met de router en dus ook het access point is verbonden) naar het internet adres (net als het bezoeken als een website) dat in de handleiding staat. Dit internet adres bestaat vaak uit een reeks getallen, wat het IP adres van het access point is. Je komt dan op het configuratie menu van het accesspoint. Hier kan je het access point instellen op de repeater mode. Dit betekent dat het access point het oorspronkelijke signaal van de router opnieuw uitzendt (repeat).

Er zijn access points die veel krachtiger zijn dan de standaard routers die geleverd worden door de internet provider bij je internet abonnement. Goede keuze is bijvoorbeeld de Engenius M35. Als het access point dan bijvoorbeeld op de eerste verdieping wordt geplaatst en de router beneden blijft staan, is de dekking in het huis veel beter dan alleen met de router op de begane grond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan