Draadloos stuurprogramma's??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fluffspeare

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Berichten
13
Gegroet,

Ik wil graag draadloos op internet met mijn laptop, een ibm thinkpad r30, en heb daarvoor een 'speedshare home wireless pc card'. Hiermee kon ik op mijn vorige laptop prima online...tot die laptop spontaan crashte....

Hoe dan ook, als ik het kaartje in de laptop stop, hoor ik 2 piepjes en de lampjes gaan branden, maar verder gebeurd er niks. Bij apparaatbeheer vind ik hem wel, met een geel vraagteken ervoor. Als ik er op klik staat er dat de stuurprogramma's niet zijn geinstalleerd.

Dus om een lang verhaal kort te maken... die heb ik dus niet. Kan ik dit op een of andere manier oplossen? Of moet ik een nieuw netwerkkaartje kopen? En hoe duur zijn die eigenlijk?
 
Je hebt een driver nodig voor je netwerk kaart.
Wat voor netwerk kaart heb je in je laptop zitten?
 
Bij die 'speedshare home wireless pc card' heb je vast een cd'tje gekregen. Daar staat de benodigde software (stuurprogramma's = drivers) op.
 
Ik kreeg de kaart bij de vorige laptop, een tweedehandsje... dus die heb ik niet meer. Welke netwerkkaart erin zit weet ik niet... wel heb ik met deze laptop een tijd internet gehad via de kabel en dat ging prima.
 
Dubbelklik op het apparaat met het gele vraagteken, klik het tabblad Details, en geef ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en (evt.) het SUBSYS_XXXX aanduiding die je meteen in beeld krijgt als je XP hebt en in Vista even tevoorschijn moet toveren door in het keuzemenu van Eigenschap te kiezen voor Hardware-id's

A.h.v. die informatie is het vaak wel mogelijk om te achterhalen wat voor apparaat het is, en kunnen we misschien ook een driver vinden.

Vermeld ook even of je XP of Vista gebruikt (en ook of dat de 32-bits versie (bij de meesten het geval) of de 64-bits versie is (komt veel minder voor)).

We horen het wel.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan