Draadloos terzelfdertijd met kabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter AAley
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AAley

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Hey!

Om eerst even mijn situatie te schetsen:

Laptop verbonden met :
Draadloos (zonder proxy, straight naar internet) -- snel maar soms uitval
Kabel (via proxy server, 192.168.20.1:8080) -- traag, maar stabiel

Ik ben Firefox gebruiker, en wat ik vroeger deed was de kabel gebruiken voor MSN Messenger, dus IE was ingesteld op de proxy server en msn werkte via de kabel.
Firefox was ingesteld zonder proxy ingesteld, en toen nam ie de draadloze om te surfen.
Nu helaas, geeft hij een proxy melding dat ik moet poort 8080 gebruiken, dus neemt hij de kabel ipv draadloos. Als ik de kabel uittrek neemt hij wel het draadloos maar ligt m'n msn eruit. En die wil ik niet draadloos hebben aangezien de draadloze om de 10 min zo'n 10 secondes eruit ligt en dit irritant is als je aan het chatten bent..

Iemand enig idee om Firefox draadloos te laten surfen met de kabel ingeplugt?

Dank!

Groeten,
Ben

Laatst bewerkt:
Haal om te beginnen die proxyserver weg in internetopties

Als ik in IE die proxy server weg haal, werkt msn niet, en als ik die in Firefox uitschakel krijg ik proxy error, met de melding dat ik poort 8080 op server 192.168.1.1 moet gebruiken, m.a.w. hij pakt nog steeds de kabel. Zonder er dan aan de komen werkt het draadloze wel als ik de kabel uittrek..

Voor de duidelijkheid, de kabel werkt niet zonder die proxy ingegeven, al het internet verkeer moet daardoor!

Laatst bewerkt:
Lijkt mij eerder een probleem met de router, wat voor een merk een type heb je en wat voor een provider?

de draadloze is een WRT54GL met dd-wrt firmware maar daar ligt het probleem niet. Beide connecties functioneren zoals ze horen te werken maar mijn pc moet weten wanneer welke te gebruiken. Ik moet hem als het ware kunnen zeggen dat firefox altijd draadloos moet surfen en IE(msn) de kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan