draadloos toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijke18

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Hallo!

We hebben sinds net een nieuwe computer met een draadloze muis en toetsenbord. Heel leuk, alleen werkt het niet zo. Alle software is geinstalleerd en wanneer je de computer opstart doet de muis het ook perfect, totdat je het een toets op het toetsenbord indrukt, dan blokkeert de hele boel en kun je de computer resetten. Weet iemand wat er aan de hand is, of eigenlijk, wat ik er aan kan doen??

Is de software wel GOED geinstalleerd? Misschien ff opnieuwlaten connecten? Zit de stekker van de receiver er wel goed in?

't is van Logitech. Volgens mij zijn beide goed geïnstalleerd.
Ze zitten aan een snoer vanaf zo'n apparaatje en dan splitst het zich in tweeën. Die van het toetsenbord is geloof ik een USB-aansluiting, maar die past weer op zo'n ronde aansluiting die ook in de computer past.

Zo raar...

Geplaatst door Muurhond
Wat voor merk toetsenbord+muis is et? Is et zo'n setje?

Dat het een setje is lijkt me vrij logisch, het zat al standaard bij de pc zij hij, ze gaan echt geen los draadloos toetsenbord en los draadloze muis erbij doen lijkt me

als het toevallig de Logitech set betreft dan :

PC uitzetten -> batterijen uit toetsenbord + muis, pc aanzetten -> batterijen er weer in en dan achterenvolgens op het resetknopje drukken van ZOWEL de ontvanger ALS het knoppie aan de onderzijde van je keyboard.

Daarna verschijnt onscreen : apparaat aangesloten op kanaal 1 (of twee) en werkt het spul naar behoren.

Ik heb je tip opgevolgd en alle batterijen er weer uitgehaald, comp uitgezet en volgens dé manier alles weer in 'elkaar' gezet. Bij de muis zegt hij nog iets van: geïnstalleerd op 2, maar zodra je het connect lampje indrukt van het toetsenbord beginnen er allemaal lampjes te knipperen op het 'algemene apparaatje', maar verder gebeurt er niets. En nog steeds loopt alles vast zodra je een toets indrukt.

Alles opgevolgd volgens de instructies, maar hij doet het nog niet!! Wat nu! :(

net zoals een goed politicus dat doet (of juist een slechte :D )is het vaak niet handig om gelijk "alles" te vertellen :D

ik heb sinds ik het Logitechsetje heb, 2x een soortgelijke storing gehad (dat om onuidelijke reden mijn toetsenbord er compleet mee kapte) muis bleef wel werken.
Mogelijk door een Windows hikje / bugje gebeurde dat die 2 keren.

Ik heb de eerste keer ruim 3 kwartier "geklooid" om het op te lossen. (Ik heb zelfs na een minuut of 20 gedacht dat het toetsenbord en/of de zender overleden waren) Eerst de batterijentruc :D zoals de handleiding beschrijft, maar toen kreeg ik hetzelfde euvel als jij nu hebt....... :(

Ik werd daar zo boos over dat ik zowel het keyboard alsmede de muis in apparaatbeheer heb weggeknikkerd en ondanks dat weggoien, opstarten batterijen / knopjes drukken truc, lukte het pas na 3 keren dezelfde handelingen verrichten om het geheel weer "pratend" te krijgen.

Tijdens de 2e storing lukte het mij "al" bij de tweede sessie van repeterende handelingen.

Ik wilde je niet gelijk "depri" maken door dit verhaal te typen. Met een beetje geluk had bij jou alleen de batterijen -en knopjesdruk truc al gewerkt.

Laatst bewerkt:
Dank je! :)

Wacht nog even met het smijtgedeelte, maar zal alles nog eens een keer proberen!
Je moet wat te doen hebben! ;)

Bedankt, nu nog hopen dat het bij mij ook in 2 á 3 keer werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan